1. Name Surname

: Sırrı AKBABA

2. Date of Birth

: 01.09.1963

3. Title

: Prof. Dr.

Contact Information

: sirri.akbaba@uskudar.edu.tr

4. Educational Background

Degree Department University Year
BSc Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Gazi Üniversitesi 1985
MSc Eğitimde Psikoojik Hizmetler Gazi Üniversitesi 1988
PhD Eğitimde Psikolojik Hizmetler Atatürk Üniversitesi 1994

5. Academic Titles

Degree Department University Year
Professor Rehberlik ve Psikolojik Danışma Atatürk Üniversitesi 2005
Associate Professor Rehberlik ve Psikolojik Danışma Atatürk Üniversitesi 2000
Assistant Professor Rehberlik ve Psikolojik Danışma Atatürk Üniversitesi 1994

6. Supervised Theses

6.1. Master's Theses

  1. Üniversite Öğrencilerinde Otobiyografik Bellek özellikleri ile Aile işlevselliği Arasındaki ilişkiler, Betül Özkan, 2022.

6.2. Doctorate Theses

  1. ZORBALIK-KARŞITI EBEVEYNLİK EĞİTİMİNİN AKRAN ZORBALIĞI HAKKINDAKİ EBEVEYN GÖRÜŞLERİ VE TUTUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ, İlayda Tüter, 2024.

7. Publications

7.1. Papers published in internationally refereed journals (Scopus Indexed)

  1. , Cross Gender Equivalence of Cyber Bullying and Victimization, Participatory Educational Research, (2015), 2(2), 59 - 69, .
  2. Eroğlu Y., Aktepe E., Akbaba S., Işık A., Özkorumak E., The Investigation of Prevalence and Risk Factors Associated with Cyber Bullying and Victimization, TED EĞİTİM VE BİLİM, (2015), (), , .
  3. Akbaba S., A Comparison of the Burnout Levels of Teachers with Different Occupational Satisfaction Sources, Educational Sciences: Theory & Practice, (2014), 14(4), 1253-1261, .
  4. Çetin B., Eroğlu Y., Peker A., Akbaba S., Pepsoy S., Ergenlerde ilişkisel-karşılıklı bağımlı benlik kurgusu, siber zorbalık ve psikolojik uyumsuzluk arasındaki ilişkinin incelenmesi, Educational Sciences: Theory and Practice, (2012), 12(2), 646-653, .

7.3. Assertions presented in international scientific congresses and published in the proceedings

  1. Akbaba S., Psikoloji Biliminde Yeni Paradigma, Uluslararası Post-Materyalist ve Bütüncül Bilim Konferansı, (07.04.2023), İstanbul/Türkiye
  2. Akbaba S., Erdemlerin İyileştirici Gücü, 5. Uluslararası Pozitif Psikoloji Kongresi, (10.03.2023), İstanbul/Türkiye
  3. Tarhan K. N., Akbaba S., Aytaç S. S., Gelişim ve Eğitimde Duygusal Zekâ, 4. Uluslararası Pozitif Psikoloji Kongresi, (19.03.2022), Üsküdar Üniversitesi/İstanbul
  4. Özdoğru A. A., Akbaba S., Süleymanlı E., Çocuk Odaklı Sosyal Uyum Ölçeğinin Geliştirilmesi, 22. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, (07.10.2021), Muş, Türkiye
  5. Özdoğru A., Akbaba S., Sülymanlı E., Development of the Child-Focused Social Cohesion Scale (Çocuk Odaklı Sosyal Uyum Ölçeğinin Geliştirilmesi), 22nd International Psychological Counseling and Guidance Congress, (07.10.2021), Muş Alparslan Üniversitesi Muş / TURKEY
  6. ÖZDOĞRU A., BAYRAM B., AKBABA S., ÇOCUKLARIN BELLEK GELİŞİMİNDE SÖZELLEŞTİRME STRATEJİSİ: KAYITLI BİR REPLİKASYON ÇALIŞMASI, V. ULUSLARARASI EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, (30.10.2020), ISTANBUL
  7. Özdoğru A., Akbaba S., Süleymanlı E., ÇOCUK ODAKLI SOSYAL UYUM: BİR KAVRAMSAL MODEL ÖNERİSİ, VI.Turkcess Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, (30.10.2020), İstanbul-Türkiye
  8. , ÇOCUK ODAKLI SOSYAL UYUM: BİR KAVRAMSAL MODEL ÖNERİSİ, V. ULUSLARARASI TURKCESS EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER, (30.09.2020), ISTANBUL
  9. , SİBER ZORBALIK, FSMVU-EAK2020 EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, (12.05.2020), İstanbul
  10. AKBABA S., 21. YÜZYILDA BİR PARADİGMA DEĞİŞİMİ: RUHSUZ PSİKOLOJİDEN RUHLU PSİKOLOJİYE GEÇİŞ, İCoSReSSE, (17.06.2019),
  11. AKBABA S., İbn Sina'nın Bilim Anlayışı, İnternational Conference on New Horizons ın Education, (18.07.2018),

7.4. International books or chapters

  1. Bacanlı H., Kireçci M. A., Karasar N., Vayni C., Bayraktar L., Akbaba S., Aydın M. Ş., Aktaş Y. Z., Karagöz S., Bardak M., Hallaç S., Ayantaş T., Kartal S., Çınar İ., Ceylan K., Kömür E., Demir G. T., Kılıç H., Demirel F., Batır B., Ata B., Hallaç S., Yılmaz F. G., Küçüktepe S., Küçüktepe C., Günaydın G., Uygun S., İbn-i Sina'nın Eğitim Düşüncesi, (2024), ISBN: 978-625-98870-8-1.
  2. AKBABA S., Bilgeler Rehberliğinde Yetkinleşerek Mutlu Olmak İçin KENDİNİ BİLME, (2022), ISBN: 978-605-753-152-0.
  3. AKBABA S., Öğrenme Psikolojisi, (2019), ISBN: 978-605-364-085-l.
  4. AKBABA S., UYGULAMALI İSLAM (Harakani'nin İzinde Yunus'a Rehber Hoca Ahmet Yesevi Örneği), (2018), ISBN: 978-605-2130-79-7.
  5. AKBABA S., Ahlak ve Gelişimi, (2018), ISBN: 978-9944-919-34-0.
  6. AKBABA S., Şahin M., Okulda ve Sanal Ortamda Zorbalık ve Empati, (2018), ISBN: 978-605-320-781-8.

7.5. Papers published in national peer-reviewed journals

  1. Akbaba S., Emperyalistlerin Kimliksizleştirme Girişimleri ve Etkileri (Türk Dünyası Örneklemi), Türk Yurdu, (2022), (414), 31-35, .

7.6. Assertions presented in national scientific congresses and published in the proceedings

  1. Akbaba S., Değerler ve Psikolojik Sağlık, 2023'e Doğru Türkiyede Din ve Değerler Eğitimi, (19.03.2021), Ankara
  2. AKBABA S., İNSANA DEĞER, TÜRK EĞİTİM KONGRESİ, (27.12.2018),
  3. AKBABA S., Siber Zorbalık, Ulusal Rehberlik Ve Psikolojik Danışmada Güncel Konular, (26.04.2018),

7.7. Other publications

Books published by national publishers

Book chapters published by national publishers

8. Projects

  1. TURAN F., ŞENGÜL B. S., ÖZDEMİR H., İBADİ Y., TARHAN K. N., AKBABA S., TÜBİTAK, TÜBİTAK-BİDEB-2223B-DESTEK BAŞVURU-6.ULUSLARARASI POZİTİF PSİKOLOJİ KONGRESİ, (Consultant), (Expire date :01.08.2024),
  2. ÖZDOĞRU A., SÜLEYMANLI E., AKBABA S., Diğer Ulusal Kamu Kuruluşları , Türk Kızılay Çocuk Programlarının Değerlendirilmesi, (Consultant), (Expire date :31.05.2021),
  3. AKBABA S., TÜBİTAK Öğrenci Projesi, 2023 2204 A LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI İSTANBUL AVRUPA BÖLGESİ DEĞERLER EĞİTİMİ DALI 1 BÖLGE SERGİSİ DEĞERLENDİRMESİ, Danışman, (Tamamlanma Tarihi :04.04.2023),
  4. AKBABA S., TÜBİTAK Öğrenci Projesi, 2023 2204 A LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI İSTANBUL AVRUPA BÖLGESİ DEĞERLER EĞİTİMİ DALI 1 ÖN DEĞERLENDİRMESİ, Danışman, (Tamamlanma Tarihi :18.03.2023),
  5. AKBABA S., Özdoğru A., Süleymanlı E., Diğer Ulusal Kamu Kuruluşları , Türk Kızılayı Çocuk Programları Çalışmalarının Değerlendirilmesi, Danışman, (Tamamlanma Tarihi :31.05.2021),

9. Administrative Duties

  1. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 100 -150 Öğrenci Danışmanlığı (2023-Continues)
  2. Merkez Müdürü / Head of Resarch Center - ÜDEMER (2019-Continues)
  3. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 91-100 Öğrenci Danışmanlığı (2023-Continues)
  4. Koordinatör / Coordinator - Pedagojik Formasyon Koordinatörlüğü (2023-Continues)
  5. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Fakülte Disiplin Komisyonu (2022-Continues)
  6. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Akademik Çalışmalar ve Süreçler Komisyonu (2021-Continues)

10. Scientific Memberships

11. Awards

  1. Üsküdar Üniversitesi, 9. Yüksek İnsani Değerler Ödülleri, (2024)

12. Coourses recently given

Academic Year Semester Course name Hours Number of Students
Theoretical Application
2023-2024 Spring Mezuniyet Projesi II (Undergraduate) - Group 2 0 6 38
Üniversite Kültürü II (Undergraduate) - Group 2 0 2 232
Rehberlik ve Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon) (Undergraduate) - Group 2 3 0 148
Öğrenme Psikolojisi (Undergraduate) - Group 4 3 0 292
Psikolojide Öğrenme Kuramları (Undergraduate) - Group 2 4 0 58
Fall İleri Eğitim Psikolojisi (Doctorate) - 2 Group 3 0 26
Aile Gelişim Psikoloji (Master) - Group 2 2 0 186
Gelişim Psikolojisi I (Undergraduate) - Group 6 3 0 400
Mezuniyet Projesi I (Undergraduate) - Group 2 0 6 38
Eğitim Psikolojisi (Pedagojik Formasyon) (Undergraduate) - Group 2 3 0 442
Öğretmenlik Uygulaması (Pedagojik Formasyon) (Undergraduate) - Group 2 1 8 16

Created: 03.12.2024