1. Name Surname

: Sevda ASQAROVA

2. Date of Birth

: 01.10.1954

3. Title

: Prof. Dr.

Contact Information

: sevda.asqarova@uskudar.edu.tr

4. Educational Background

Degree Department University Year
BSc Müz. Ped - Psikoloji ADK 1973
MSc Psikoloji-Pedagoji R. Uluslararası Yüksek Bilim Akademisi 1978
PhD Psikoloji -Pedagoji R. Uluslararası Yüksek Bilim Akademisi 1986

5. Academic Titles

Degree Department University Year
Professor Psikoloji Pedagoji R. Uluslararası Yüksek Bilim Akademisi 1994
Associate Professor Psikoloji, Müzik Pedagojisi R. Uluslararası Yüksek Bilim Akademisi 1992
Assistant Professor Psikoloji-Pedagoji R. Uluslararası Yüksek Bilim Akademisi 1986

6. Supervised Theses

6.1. Master's Theses

  1. Geriatride Müzik Terapi ile Ergoterapi Müdahaleleri, Şevval Ateş, 2023.
  2. Covid - 19 Sonrası Telerehabilitasyon ve Ergoterapi, Hazal PURAL, 2023.
  3. Nörogelişimsel Bozukluğu Olan Çocuklarda Postüral Kontrol ve Duyusal İşlemlemenin Yürütücü İşlevler Üzerindeki Etkisi, Hande ÇELİK, 2023.
  4. Travmatik El Yaralanması Geçiren Bireylerde Yaralanma Ciddiyetinin Ağrı ve Gelişen Anksiyete Üzerindeki Etkisinin Ergoterapist Perspektifinden Değerlendirmesi, Melike Yalçınkaya, 2023.
  5. Psikotik Bozukluk Nedeniyle Yatışı Yapılan Psikiyatri Hastalarında Kişi Merkezli Ergoterapi Müdahalelerinin Bağımsızlık Düzeyi, Sağlık Algısı ve Psikopatalojik Belirtiler Üzerine Etkisi, Esra ALAN, 2023.
  6. Telerehabilitation as an Occupational Therapy Intervention on Mental Health in the Covid-19 Pandemic, Uğur Arslan, 2023.
  7. Multiple Skleroz Hastalarında Yaşanan Rol Kaybı İle Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkinin Araştırılmadı, Serenay ŞENGÜL, 2023.
  8. Ergoterapi Alan ve Almayan Özel Gereksinimli çocukların Anne Babalarında Psikolojik Dayanıklık düzeylerinin Araştırılması ve Değerlendirilmesi, Selin Kaplancı, 2023.
  9. Otizmli Çocukların ve Ebevynlerinin Evde Geçirilen Zamanlarının Sembolik Oyun Etkinlikleriyle Değerlendirilmesi, Sevde Çayırlı, 2023.
  10. 4-6 Yaş Çocuklarında Ergoterapi Müdahalelerinin Sosyal Uyum ve Davranış Becerilerine Etkisi, Sedanur Yılmaz, 2023.
  11. Gazilerin Yaralanma Sebepleriyle Hayata Katılımları Arasındaki ilişkinin Araştırılması, Hazal Pural, 2022.
  12. Nörokognitif Özelliklerin Annenin Hamilelik Dönemindeki İyilik Halinin Doğumdan Sonraki Çocuğun İlerleyen Yaşlardaki Davranışlarına Etkisi, Nörokognitif Özelliklerin Annenin Hamilelik Dönemindeki İyilik Halinin Doğumdan Sonraki Çocuğun İlerleyen Yaşlardaki Davranışlarına Etkisi, 2021.
  13. Pandemi Döneminde Prematüre Bebekleri Olan Annelerin Bilinçlilik Seviyelerine Bebeklere Nörogelişimsel Destek Programının Rolü ve Etkisi, İrem HAYTA, 2021.
  14. COVID-19 SÜRECİNDE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUĞA SAHİP EBEVEYNLERİN EŞ DESTEĞİNİN EŞ TÜKENMİŞLİĞİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ, Aysun AKKAYA, 2021.
  15. 3-6 Yaş Grubu Çocukların Ebeveynlerinin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının İncelenmesi, Ayşe KARADAL, 2021.
  16. Tip 2 Diyabet Tedavisinde Ergoterapi Müdahale Yaklaşımları, 3- Özge Su ÖZSOY, 2021.
  17. -De Quervain Tendiniti Teşhisi konulan bireylerde yaralanmanın olası tedavi seçenekleri ve kişiye özel müdahale programının belirlenmesi., Mustafa Emre GÖREN, 2021.
  18. Pandemi Döneminde Ergoterapinin Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Öğrencilerde Akademik Başarısı ve Çalışma Belleğinini Öneminin İncelenmesi, Aybüke USLU, 2021.
  19. İnmeli Bireylerde Oluşan Motor Problemler ve tedavi Prensiplerinde Ergoterapinin Rolü, Büşra EFE, 2021.
  20. Gelişim Geriliği Olan Çocukların Ekran Maruziyeti Problemine Ergoterapi Müdahalesi, Nazlıcan Yaren AKYOL, 2021.
  21. COVID-19 SÜRECİNDE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUĞA SAHİP EBEVEYNLERİN EŞ DESTEĞİNİN EŞ TÜKENMİŞLİĞİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ, Aysun AKKAYA, 2021.
  22. NÖROKOGNİTİF ÖZELLİKLERİN ANNENİN HAMİLELİK DÖNEMİNDEKİ İYİLİK HALİNİN DOĞUMDAN SONRAKİ ÇOCUĞUN İLERLEYEN YAŞLARDAKİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ, İsa KÖR, 2021.
  23. PANDEMİ DÖNEMİNDE PREMATÜRE BEBEKLERİ OLAN ANNELERİN BİLİNÇLİLİK SEVİYELERİNE BEBEKLERE NÖROGELİŞİMSEL DESTEK PROGRAMININ ROLÜ VE ETKİSİ, İrem HAYTA, 2021.
  24. ROMANTİK İLİŞKİLERDEKİ BAĞLANMA STİLİ İLE İNSTAGRAM KULLANIMINA DAİR KISKANÇLIK ARASINDAKİ İLİŞKİ, Cansu YILDIZ, 2020.
  25. OFİS ÇALIŞANLARINDA STRES DÜZEYİNİ ETKİLEYEN PARAMETRELERİN İNTERDİSİPLİNER AÇIDAN DEĞERLENDİRİLMESİ, Burak ÇEBİ, 2020.
  26. Covid - 19 Pandemi Sürecinde Sağ Parietal Lob Lezyonu Olan Bireylerde Uygulanabilecek Ergoterapi Müdahaleleri ve Neglec t Yönetimi, Beyza DEMİR, 2020.
  27. Covid 19 Pandemi Sürecinde Koklear Implantlı Bireylerde Duyusal Sistemlerin Değerlendirilmesi ve Müdahale Programı, Ela KOÇ, 2020.
  28. Covid 19 Pandemi Sürecinde Apraksili Bireylerde Günlük Yaşam Aktivitelerin Sürece Etkisİ, Gizem AYTAR, 2020.
  29. Akut Myeloid Lösemili Bireylere Covid - 19 Kapsamında Uygulanan Ergoterapi Müdahaleler, Said DEMİROĞLU, 2020.
  30. 35 - 45 Yaş Aralığındaki Kadınların Pandemi Nedeniyle Evde Kalma Sürecinde Dinlediği Müzik türü ile Duygu Durumları Arasındaki İlişkinin Ergoterapi Yaklaşımıyla İ ncelenmesi, İrem Aleyna KELEŞ, 2020.
  31. Covid - 19 Dönemi Öncesinde 65 Yaş Üstü Bireylere Ergoterapist Tarafından Uygulanan Terapatik Rekreasyonel Aktivitelere Katılanların İzolasyon Sürecinde Depresyon Düzeylerinin İncelenmesİ, Gözdenur ALTINSU, 2020.
  32. Pandemi Sürecinde Otizmli Çocuklar için K u rulacak Yeni Normal Ergoterapi Rehabilitasyon Programının Online Eğitime Göre Avantajları, İsmail İŞLER, 2020.
  33. Corona virüste Sokağa Çıkma Yasağı B ulunan Geriatrik Bireylerde De nge ve Yürüme Fonksiyonlarının Değerlendirilmesi, İsmail İŞLER, 2020.
  34. Covid - 19 Sürecinde Ev Aktive Programlarının Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklardaki Motor Becerilerinin Gelişimi Üzerine Etkisi, Asiye GACAV, 2020.
  35. Coronavirüs süreci inme Rehabilitasyonunda Ergoterapi Temelli Bobath Ev Aktiviteleri, Esra PEKEL, 2020.
  36. Pandemi Sürecinde Ergoterapide Ayna Terapisinin Hemiplejili Bireylerle Uzaktan Sürdürülmesi, Cansel ÜREN, 2020.
  37. Televizyon, Tablet ve Telefona Maruz Kalan Çocuk ların Beyin fonksiyonlarının Gelişmesinde Ergoterapinin Rolü ve Pandemi Sürecinde Ev temelli destek, Elif DURMUŞ, 2020.
  38. Covid - 19 Sürecinde Otizmli Çocukların Evde Geçirilen Zamanlarının Sembolik Oyun Etkinlikleriyle D eğerlendirilmesi, Sevde YEŞİLKAYA, 2020.
  39. Covid 19 Sürecinde Özel Gereksinimli Çocuklarda Evde Ergoterapi ve Yoga Müdahaleleri, Ecenaz AKIN, 2020.
  40. Madde Bağımlılığı Tedavisi Görmüş B ireyler için P andemi Döneminde Sosyal S orumluluklar, Tayfun ZENGİN, 2020.
  41. Üstünzekalı Öğrencilerin Pandemi Sürecinde Evde Kalması Sonucu Hayal Güçlerinin Gelişiminde Bibliyoterapi Rolü, Engin ŞAHİN, 2020.
  42. COVİD - 19’UN YAŞLI BİREYLERDE OLUŞTURDUĞU DEPRESYON RİSKİNE ERGOTERAPİ MÜDAHELESİ, Cemre GÜNDOĞDU, 2020.
  43. COVİD - 19 PANDEMİ SÜRECİNDE POLİSLERDE SİGARA KULLANIM MİKTARININ DEĞERLENDİRİLMESİ, Aybüke KESKİN, 2020.
  44. Covid 19 Sürecinde Adeziv Kapsülit Geçiren Diyabetli Bireylerde Ergoterapinin Tedavi Yaklaşımları, Özgenur VURAL, 2020.
  45. COVİD - 19’la MÜCADELE SÜRECİNDE NEGLECTE ERGOTERAPİ DESTEĞİ, Fatma YAĞMUR, 2020.
  46. Covid - 19 Sürecinde Sokağa Çıkma KısıtlamasıOolan 65 Yaş Üstü Bireylerde Psikososyal Destek ve Ergoterapi Yaklaşımı ile Evde Aktivite Programı Analizi, Didehan ESKİÜÇTEPE, 2020.
  47. Edward Sendromlu Y endioğanların P andemi Sürecinde Aile Eğitimi ve Ergoterapi Müdahaleleri, Sena YILDIRIM, 2020.
  48. 27. Coronavirus Sebebiyle Evde Kalmak Zorunda Olan Geriatrik Bireylerin Kaygı Düzeylerine Online Ergoterapi Müdahalesinin Etkileri, Sergen ÖZELBAYKAL, 2020.
  49. ERGOTERAPİDE MODEL OLARAK ÇOCUK YOGASININ BİLİŞSEL, FİZİKSEL, SOSYAL, DUYGUSAL VE DİL GELİŞİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ, DERYA AKKURT, 2019.
  50. ERGOTERAPİ'DE PANİK ATAK VE DEPRESYONDA REFLEKSOLOJİNİN ETKİLERİ VE KULLANIM ALANLARI, KARDEM TUNA, 2019.
  51. 17 AĞUSTOS 1999 GÖLCÜK DEPREMİNİ YAŞAYAN YETİŞKİNLERDEKİ AYRILIK ANKSİYETESİ VE BAĞLANMA STİLLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ, SERKAN YABACI, 2019.
  52. DUYGUSAL ZEKANIN DOMİNANT EL VE YARATICILIK İLİŞKİSİNİN ARAŞTIRILMASI, MÜGE BAŞKAK, 2019.
  53. EŞİNİ KAYBETMİŞ KADINLARDA BENKLİK SAYGISI SOSYAL DESTEK İLE DUYGUSAL VE SOSYAL YALNIZLIK ARASINDAKİ İLİŞKİ, TÜLAY ÇIBIK, 2019.
  54. KADINA YÖNELİK ŞİDDETİN ANKSİYETEYİ TETİKLEMESİ, NUR KARA, 2019.
  55. İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARINDA STRES VE ANKSİYETENİN İNCELENMESİ, ÖMER FARUK OKUYUCU, 2019.
  56. TÜRK İŞARET KULLANIMINDA GÖRSEL BENLİK İLE EL BECERİ FONKSİYONLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ, BEGÜM MİNE DOĞAN, 2019.
  57. OTİZMLİ ÇOCUKLARDA DUYU BÜTÜNLEME TERAPİSİNİN MOTOR KULLANMA BECERİLERİNİN GELİŞMESİNİ ETKİLEMESİ, EMRE SAVAŞ, 2019.
  58. OTİZM SPEKTURUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARA EBEVEYNLERİ TARAFINDAN DOKUNMA DUYUSUNA YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALARDAN SONRA ÇOCUKLARDAKİ DUYUSAL VE DAVRANIŞSAL DEĞİŞİKLİKLERİN İNCELENMESİ, MEHMET KÜÇÜK, 2019.
  59. İNŞAAT ÇALIŞANLARIN SOSYODEMOGRAFİK VE SOSYOPSİKOLOJİK DURUMU, DERYA ÜNAL, 2019.
  60. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EŞ SEÇİM TUTUMLARINDA TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ ALGISI VE DEĞER YÖNELİMLERİNİN ETKİLERİ, ALİ RUHAN ÇELİK, 2019.
  61. Meme Kanserinde Mastektomi Geçirmenin Psikolojisi : Meme Kanseri Tanılı ve Sağlıklı Kadınlar Arasında Bir Karşılaştırma, Can KAMSIZ, 2018.
  62. DİYALİZ HASTALARINDA PSİKOSOSYAL UYUM VE SAVUNMA MEKANİZMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ, Görkem ALBAYRAK, 2018.
  63. ŞİZOFRENİ HASTALARINDA MÜZİK TERAPİNİN DEPRESYON, İŞLEVSELLİK, GENEL PSİKOPATOLOJİ KLİNİK PARAMETRELER ÜZERİNE ETKİLERİ, PINAR EZGİ ÖZGENEL, 2017.
  64. MÜZİĞİN VE SANATIN İNŞAAT İŞÇİLERİNİN MOTİVASYONLARINA ETKİSİ, BURAK KUZU, 2017.
  65. LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV KAYGISI DÜZEYLERİNDE SANAT TERAPİSİNİN ETKİSİ, EZGİ TUTARKABAN, 2016.

6.2. Doctorate Theses

  1. Covid - 19 Programı Çerçevesinde Fiziksel Ve Mental Bozukluklarda Hidroterapi Müdaheleleri, Mehtap ALHAN, 2020.

7. Publications

7.1. Papers published in internationally refereed journals (Scopus Indexed)

  1. ASQAROVA S., Occupational Therapy and Creative Arts Therapy, Pinnacle Medicine & Medical Sciences (2016), (2016), (), -, .
  2. ASQAROVA S., Music Therapy in NeuroScience, Pinnacle Medicine & Medical Sciences, (2015), (), -, .
  3. ASQAROVA S., The Functions and Features of Psychological Education Planning Process, Pinnacle Medicine & Medical Sciences, (2015), (), -, .

7.2. Papers published in other internationally peer-reviewed journals

  1. ASQAROVA P., Telerehabilitation as an Occupational Therapy Intervention on Mental Health in the Covid-19 Pandemic, Journal of Medical Topics and Updates, (2022), (), 2, .
  2. ÇELİK A. R., ASQAROVA S., ÜNAL A. T., Üniversite Öğrencilerinin Eş Seçim Tutumlarında Değer Yönelimlerinin Etkileri, OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, (2021), 17(38), 5042 - 5070, .

7.3. Assertions presented in international scientific congresses and published in the proceedings

7.4. International books or chapters

  1. Arı M., ASQAROVA P., Sezaryenle Doğan Çocukların Gelişiminde Duyusal Fonksiyona Ergoterapi Etkisi, (2023), ISBN: 0000-0002-3469-9409.

7.5. Papers published in national peer-reviewed journals

  1. ASQAROVA S., 2. ulusal yaz nöropsikoloji zirvesi, Akdeniz genmet, (2023), (), , .
  2. ASQQAROVA P., Ergoterapi yaşamdan keyif almayı öğretiyor, SON AN, (2023), (), 1, .
  3. ASQAROVA P., Şizofreni Hastası Bireylerde Yaşanan Bilişsel Gerilemenin Giderilmesinde ve İşlevselliğin Arttırıllmasına Ergoterapi Perspektifinden Bakış, https://dergipark.org.tr/tr/, (2023), (), 1, .
  4. Asqarova P., Ekran Maruziyeti Olan Çocuklarda Ergoterapinin Duyusal Etkileri, Pearson Journal, (2023), (), 140-145, .
  5. ASQAROVA P. S., ERG.ESRA PEKEL, Karpal Sendromu Tedavisinde Ergoterapinin Yeri, Demiroğlu Tıp Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, (2023), (), 2, .
  6. ASQAROVA P., Covid-19 Pandemisinde Ruh Sağlığı Üzerine Ergoterapinin Etkisi, DergiPark, (2022), (), 2, .
  7. ASQAROVA P., Üniversite Öğrencilerinin Eş Seçim Tutumlarında Değer Yönelimleri Etkileri, OPUS uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, (2022), (), 5050, .
  8. Prof.Dr. Sevda ASQAROVA, Tarhan: “Ruh Sağlıkçılarının Pozitif Psikolojiyi Bilmeleri Gerekiyor”, Üsküdar Üniversitesi, (2020), 1(1), 1, .
  9. ASQAROVA S., MÜZİK TERAPİ İLE PSİKOLOJİK VE ZİHİNSEL HASTALIKLAR TEDAVİ EDİLEBİLİYOR, ACIBADEM, (2019), 4(3), 5, .
  10. ASQAROVA S., MÜZİK,PSİKOLOJİ VE NÖROBİLİM İLİŞKİSİ ÜZERİNE..., Bir dünya müzik TRT, (2019), 1(2), 3, .
  11. ASQAROVA S., ERGOTERAPİ KİŞİ MERKEZLİ TERAPİ..., POPÜLER SAĞLIK YAŞAM DERGİSİ, (2018), 2(3), 6, .
  12. ASQAROVA S., Az Miktarda Stres Motive Edici, Üsküdar Üniversitesi, (2017), (), -, .
  13. ASQAROVA S., Felsefe ve Ergoterapi Konuşuldu, Üsküdar Üniversitesi, (2017), (), -, .
  14. ASQAROVA S., Ergoterapi Öğrencilerine Teknoloji Bağımlılığı Anlatıldı, Üsküdar Üniversitesi, (2017), (), -, .
  15. ASQAROVA S., Geleceğin Terapistlerine Duyu Bütünleme Terapisi, Üsküdar Üniversitesi, (2017), (), -, .
  16. ASQAROVA S., Sanatın İyileştirici Etkisi, Üsküdar Üniversitesi - Np Hastanesi, (2017), (), -, .
  17. Asqarova S., Tedavide Ergoterapi Etkisi, Üsküdar Üniversitesi, (2016), (), -, .
  18. ASQAROVA S., Hastalar Müzikle Tedavi Ediliyor, Üsküdar Üniversitesi, (2016), (), -, .
  19. ASQAROVA S., Ergoterapi Cesaret Veriyor, Medya Gazetesi, (2016), (), -, .
  20. ASQAROVA S., Üsküdar Üniversitesinde Müzik Terapi Eğitimi, Üsküdar Üniversitesi, (2015), (), -, .
  21. ASQAROVA S., Stajyerlikte tutum ve davranış nasıl olmalı?, Üsküdar Üniversitesi, (2015), (), -, .
  22. ASQAROVA S., Ergoterapinin Nörobilimdeki Etkisi, Üsküdar Üniversitesi, (2015), (), -, .
  23. ASQAROVA S., Ergoterapi iyileştirme Sanatıdır, Denge Gazetesi, (2015), (), -, .
  24. ASQAROVA S., 'Biz Çok Mutluyuz' Seansları, aHaber, (2015), (), -, .
  25. ASQAROVA S., Müzik Beyin Fonksiyonalarını Geliştiriyor, Hürriyet Gazetesi, (2015), (), -, .

7.6. Assertions presented in national scientific congresses and published in the proceedings

  1. , , V. Özel Öğrenme Güçlüğüne Multidisipliner Yaklaşım Sempozyumu, (20.05.2021), online

7.7. Other publications

Books published by national publishers

  1. Asqarova P., Ergoterapide İnterdisipliner Yaklaşımlar, (2022), ISBN: 978-605-9596-55-8.
  2. Asqarova P., Özel Öğrenme Güçlüğüne Multidisipliner Yaklaşım, (2022), ISBN: 978-605-9596-56-5.
  3. ASQAROVA İ. Ö. -., ERGOTERAPİ PENCERESİNDEN PSİKOPATOLOJİ, (2020), ISBN: YAYINDA.
  4. ASQAROVA S., Konservatuar Müzik Eğitiminin Bilimsel Ve Eğitsel Temelleri ( 6. Baskıda ), (2002), ISBN: 975-7150-39-8.
  5. ASQAROVA S., PİYANO EĞİTİMİ (7. Baskıda), (2002), ISBN: 975-1750-42-8.
  6. ASQAROVA S., ÖĞRETMENLERİN PROFESYONEL HAZIRLIĞININ PEDAGOJİK BİLİMSEL TEMELLERİ, (1999), ISBN: 5-89600-206-8.
  7. ASQAROVA S., NAUÇNO-PEDAGOGİÇESKİE OSNOVI PROFESSİONALNOY PODGOTOVKİ UÇTELYA MUZIKİ V AZERBAYDJANE (7. Baskıda), (1999), ISBN: 5-89600-206-8.
  8. ASQAROVA S., SERİYYE XATUN İREVAN BAYATILARI, (1998), ISBN: -.
  9. ASQAROVA S., MÜZİK PEDAGOJİSİ (8. Baskıda), (1997), ISBN: ANADOLUÜNİVERSİTESİMETODKİTABI.
  10. ASQAROVA S., Temel Piyano Eğitimi (8. Baskıda), (1997), ISBN: 975-78975492-7450.
  11. ASQAROVA S., TEMEL PİYANO EĞİTİMİİ (9. Baskıda), (1997), ISBN: 975-492-745-6.
  12. ASQAROVA S., PROGRAMMA PO KLASSU FORTEPİANO, (1995), ISBN: 26490t.
  13. ASQAROVA S., MUSİGİ ESTETİK TERBİYE VASİTESİDİR (5. Baskıda), (1992), ISBN: 234-598.
  14. ASQAROVA S., ÇOCUKLAR... MUSİGİ... TEXEYYÜL... (7. Baskıda), (1989), ISBN: 5-89650-094-7.
  15. ASQAROVA S., MUSİGİ MÜELLİMİ (6. Baskıda), (1983), ISBN: 5-80650-301-6.

Book chapters published by national publishers

8. Projects

  1. ASQAROVA S., TÜBİTAK Öğrenci Projesi, Ergotizm, (Head), (Expire date :08.02.2023),
  2. ASQAROVA S., TÜBİTAK Öğrenci Projesi, Dokun Dinle, (Head), (Expire date :01.05.2021),
  3. ASQAROVA S., Diğer ulusal resmi kamu kuruluşlar, yükseköğretim kurumları ve özel kuruluşlar tarafından desteklenen Ar-Ge projeleri, Ergoterapi ile Pozitif Uyum Pozitif Denge / Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Projeleri Destekleme Programı / Sosyal Sorumluluk - Kültür Sanat, (Head), (Expire date :01.03.2019),
  4. GÜNGENCİ A. B., ASQAROVA S., Diğer ulusal resmi kamu kuruluşlar, yükseköğretim kurumları ve özel kuruluşlar tarafından desteklenen Ar-Ge projeleri, Ergoterapi İle Pozitif Uyum Pozitif Denge, (Consultant), (Expire date :15.03.2019), 19405
  5. ASQAROVA S., TÜBİTAK, Yaşlı Bakımında Demans ve Depresyon için Müzik Müdahaleleri (Middel): Uluslararası Küme Randomize Deneme, Danışman, (Tamamlanma Tarihi :01.02.2023),

9. Administrative Duties

  1. Bölüm Başkanlığı / Head of Department - Ergoterapi (2023-Continues)
  2. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 151-200 Öğrenci Danışmanlığı (2023-Continues)
  3. Bölüm Başkanlığı / Head of Department - Ergoterapi (2019-2020)
  4. Bölüm Başkanlığı / Head of Department - Ergoterapi (2018-2019)
  5. Bölüm Başkanlığı / Head of Department - Ergoterapi (2016-2017)
  6. Bölüm Başkanlığı / Head of Department - Ergoterapi (2015-2016)
  7. Bölüm Başkanlığı / Head of Department - Ergoterapi (2014-2015)
  8. Bölüm Başkanlığı / Head of Department - Ergoterapi (2013-2014)
  9. Ana Bilim Başkanı / Head of Department - Ergoterapi (2013-Continues)
  10. Merkez Müdürü / Head of Resarch Center - MÜTEM (2023-Continues)
  11. Merkez Müdürü / Head of Resarch Center - MÜTEM (2019-2020)
  12. Merkez Müdürü / Head of Resarch Center - MÜTEM (2018-2019)
  13. Merkez Müdürü / Head of Resarch Center - MÜTEM (2017-2018)
  14. Merkez Müdürü / Head of Resarch Center - MÜTEM (2016-2017)
  15. Merkez Müdürü / Head of Resarch Center - MÜTEM (2015-2016)
  16. Merkez Müdürü / Head of Resarch Center - MÜTEM (2014-2015)
  17. Merkez Müdür Yardımcısı / Deputy Head of Research Center - MÜTEM Müdür Yardımcısı (2024-Continues)
  18. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 91-100 Öğrenci Danışmanlığı (2023-Continues)
  19. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2023-Continues)
  20. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 41-50 Öğrenci Danışmanlığı (2020-Continues)
  21. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Başarı Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2020-Continues)
  22. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2020-Continues)
  23. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2020-Continues)
  24. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Başarı Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2019-2020)
  25. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2019-2020)
  26. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 41-50 Öğrenci Danışmanlığı (2019-2020)
  27. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2019-2020)
  28. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Başarı Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2018-2019)
  29. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2018-2019)
  30. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2018-2019)
  31. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 41-50 Öğrenci Danışmanlığı (2018-2019)
  32. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2017-2018)
  33. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 41-50 Öğrenci Danışmanlığı (2017-2018)
  34. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2017-2018)
  35. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 41-50 Öğrenci Danışmanlığı (2016-2017)
  36. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2016-2017)
  37. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2016-2017)
  38. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2015-2016)
  39. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 41-50 Öğrenci Danışmanlığı (2015-2016)
  40. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 41-50 Öğrenci Danışmanlığı (2014-2015)
  41. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 41-50 Öğrenci Danışmanlığı (2013-2014)
  42. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Muafiyet Komisyonu (2020-Continues)
  43. Koordinatör / Coordinator - Bologna Bölüm Koordinatörlüğü (2020-Continues)
  44. Koordinatör / Coordinator - Erasmus Bölüm Koordinatörlüğü (2020-Continues)
  45. Koordinatör / Coordinator - Bologna Bölüm Koordinatörlüğü (2019-2020)
  46. Koordinatör / Coordinator - Erasmus Bölüm Koordinatörlüğü (2019-2020)
  47. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Muafiyet Komisyonu (2019-2020)
  48. Koordinatör / Coordinator - Bologna Bölüm Koordinatörlüğü (2018-2019)
  49. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Muafiyet Komisyonu (2018-2019)
  50. Koordinatör / Coordinator - Erasmus Bölüm Koordinatörlüğü (2018-2019)
  51. Koordinatör / Coordinator - Bologna Bölüm Koordinatörlüğü (2017-2018)
  52. Koordinatör / Coordinator - Erasmus Bölüm Koordinatörlüğü (2017-2018)
  53. Koordinatör / Coordinator - Erasmus Bölüm Koordinatörlüğü (2016-2017)
  54. Koordinatör / Coordinator - Bologna Bölüm Koordinatörlüğü (2016-2017)
  55. Koordinatör / Coordinator - Bologna Bölüm Koordinatörlüğü (2015-2016)
  56. Koordinatör / Coordinator - Bologna Bölüm Koordinatörlüğü (2014-2015)
  57. Koordinatör / Coordinator - Bologna Bölüm Koordinatörlüğü (2013-2014)
  58. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - ERGOTERAPİ KULÜBÜ (2023-Continues)
  59. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - ERGOTERAPİ KULÜBÜ (2023-2023)
  60. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - DİSLEKSİ VE ERGOTERAPİ KULÜBÜ (2023-2023)
  61. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - DİSLEKSİ VE ERGOTERAPİ KULÜBÜ (2020-Continues)
  62. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - ERGOTERAPİ KULÜBÜ (2020-Continues)
  63. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - DİSLEKSİ VE ERGOTERAPİ KULÜBÜ (2019-2020)
  64. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - ERGOTERAPİ KULÜBÜ (2019-2022)
  65. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - ERGOTERAPİ KULÜBÜ (2019-2020)
  66. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - ERGOTERAPİ KULÜBÜ (2018-2019)
  67. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - DİSLEKSİ VE ERGOTERAPİ KULÜBÜ (2018-2019)
  68. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - ERGOTERAPİ KULÜBÜ (2017-2018)
  69. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - ERGOTERAPİ KULÜBÜ (2016-2017)
  70. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - MÜZİK KULÜBÜ (2014-2019)

10. Scientific Memberships

  1. MAYA VAKFI - PROJECT LİFT(2019)
  2. SERÇE PROJESİ / ANKARA(2018)
  3. NAR PROJESİ(2018)

11. Awards

12. Coourses recently given

Academic Year Semester Course name Hours Number of Students
Theoretical Application
2023-2024 Spring  
Fall  
2022-2023 Spring Seminer (Master) - Group 1 0 0 32
Ergoterapide Kanıta Dayalı Araştırmalar (Master) - Group 1 3 0 43
Ergoterapide Nörofeedback Yaklaşımları (Master) - Group 1 3 0 47
Ergoterapi Teorileri (Undergraduate) - Group 1 2 0 51
Klinik Eğitim II (Undergraduate) - Group 1 1 4 12
Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri (Undergraduate) - Group 1 3 0 20
Psikiyatrik Bozukluklarda Ergoterapi (Undergraduate) - Group 1 2 0 77
Ergoterapide Müzik Terapi (Undergraduate) - Group 1 1 2 28
Sağlık Psikolojisi (Undergraduate) - Group 1 1 2 22
Klinik Eğitim IV (Undergraduate) - Group 1 1 24 19
Ergoterapide Mesleki Etik ve Profesyonel Gelişim (Undergraduate) - Group 1 1 0 63
Mezuniyet Projesi (Undergraduate) - Group 1 2 2 19
Fall Ergoterapi Teorileri ve Modeller (Master) - Group 1 3 0 40
Ergoterapide İleri Ölçme ve Değerlendirme (Master) - Group 1 3 0 40
Ergoterapide Stresle Başa Çıkma Yöntemleri (Undergraduate) - Group 1 2 0 11
Rehabilitasyonda İnterdisipliner Yaklaşımlar (Undergraduate) - Group 1 2 0 15
Klinik Eğitim I (Undergraduate) - Group 1 1 4 17
Klinik Eğitim III (Undergraduate) - Group 1 1 24 10
Kanıta Dayalı Ergoterapi Uygulamaları (Undergraduate) - Group 1 2 0 69
Travma Psikolojisi ve Psikososyal Rehabilitasyon (Undergraduate) - Group 1 2 0 20
Ergoterapi Yaklaşımları (Associate) - Group 1 2 0 7
Meşguliyet Aktiviteleri (Associate) - Group 1 2 0 10

Created: 19.04.2024