1. Adı Soyadı

: SEMİHA FÜSUN AKDAĞ AYCİBİN

2. Doğum Tarihi

: 30.05.1952

3. Unvanı

: Dr. Öğr. Üyesi

İletişim Bilgileri

: fusun.akdag@uskudar.edu.tr

4. Öğrenim Durumu

Derece Alan Üniversite Yıl
Lisans Psikoloji Hacettepe Üniversitesi 1975
Yüksek Lisans Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Boğaziçi Üniversitesi 1979
Doktora Psikoloji Ohio State University 1985

5. Akademik Unvanlar

Derece Alan Üniversite Yıl
Dr. Öğretim Üyesi işletme Yeditepe Üniversitesi 2003

6. Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

6.1. Yüksek Lisans Tezleri

  1. Fetüsün cinsiyetinin paternal bağlanmaya etkisi The effect of fetus gender on paternal attachment, ASENA TEKİN, 2023.
  2. 3-6 yaş çocukları olan ebevynlerin tutumlarının çocukların mizaçlarına etkisinin incelenmesi, Melis Koç, 2023.
  3. Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanısı olan çocukların bağlanma stilleri ve annelerinin bağlanma stilleri arasında ilişkinin incelenmesi, Zeynep Kandemir, 2022.
  4. 0-8 yaş arası fiziksel engelli çocuğa sahip ailelerin depresyon,anksiyete,aile stresi ve stresle başa çıkma durumlarının incelenmesi, Meltem Serap Yılmaz, 2022.
  5. 24-48 aylık çocuğu olan annelerin ebeveynlik görevleri öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi, Tuğçe Dinçer, 2022.
  6. Ebeveyn kontrolünün ergenlerin yaratıcı kişilik özellikleri üzerine etkisi, Şeyma Durmuş, 2022.
  7. Covid-19 döneminde ebevynlerin salgın hastalığa bağlı kaygı düzeylerinin 9-12 yaş çocuklarının kaygı düzeyleri üzerine etkilerinin araştırılması, Zeynep Kandemir, 2022.
  8. Lise öğrencilerinin akademik stres düzeyleri, Nebahat Şen, 2022.
  9. 14-18 YAŞ ARASI ERGENLERİN DUYGUSAL ÖZERKLİK VE BABA İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ, Melisa Akköse Kaya, 2022.
  10. ÖN LİSANS ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER STRESLERİNİN İNCELENMESİ, Gülten Yörük, 2022.
  11. O-6 YAŞ ÇOCUK KİTAPLARININ GELİŞİM ALANLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ SARA ŞAHİNKANAT VE CAN GÖKNİL ÖRNEĞİ, Merve Karakaplan, 2022.
  12. Erken Çocukluk Döneminde Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Almış Kreş Eğitimi Alan ve Almayan Çocuklar Arasındaki Gelişimsel Becerilerin Karşılaştırılması: Darıca Örneği, Arzu ERTUĞRAL, 2021.
  13. Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Hakkındaki Tutumlarının İncelenmesi, Elif Ceylan Yassıbaş, 2021.
  14. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançlarının Uzaktan Eğitim Algılarına Etkisinin İncelenmesi, Şerife Havuz, 2021.
  15. Okul Öncesi Eğitimi Kurumunda Çalışan Öğretmenlerin Yaratıcı Drama Tabanlı Etkinliklere Yönelik Yeterlilik Algıları ve Uygulama Düzeyleri, Hülya GÜL, 2021.
  16. Covid-19 Pandemi Sürecinde 3-6 Yaş Çocuklarının Sosyal Duygusal Sağlamlık ve Psikolojik İyi Oluş Durumlarının İncelenmesi, Merve Taştüner, 2021.
  17. Yeme Bozukluğu Görülen 7-12 Aralığındaki Çocuklarda Anne Tutumunun Çocuğun Yeme Davranışına Etkisi, Esma Nur Lafçı, 2021.
  18. STEM Eğitimi Alan ve Almayan Okul Öncesi Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Öğretimine İlişkin Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi, Zarife Üspolat, 2021.
  19. Ebeveynleri Boşanmış Çocukların Duygusal Stres Düzeylerinin Cinsiyet ve Yaş Değişkenleri Açısından İncelenmesi, Elif Demir, 2021.
  20. Ergenlik Döneminde (11-17) Ebeveyn Kaybının Yetişkinlikte Stres Algısı ve Ayrılık Anksiyetesi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, Elif Nur Yılmaz, 2021.
  21. Lise öğrencilerinin sosyal medya kullanımının sosyal problem çözme becerilerine etkisi, Nuray Yüce, 2021.
  22. Ebeveynlerin 36-60 Ay Çocuklarıyla Yaptıkları Okuma Etkinliklerinin Erken Okuryazarlık Davranışlarına Etkisi, Şule Yüce, 2021.
  23. Dijital Oyun Bağımlılığının 7-15 Yaş Çocuklarda Sosyal Duygusal Gelişim Alanına Etkisinin İncelenmesi, Gözde Öztürk, 2021.
  24. Ebeveynlerin çocuklarıyla olan iletişim becerileri ile Enneagram modeline göre mizaç tipleri arasındaki ilişki, Ferhan Küçük, 2021.
  25. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Akran Zorbalığı Farkındalığı ve Tutumları, Yasemin Karademir, 2021.
  26. Covid-19 dönemi ebeveyn kaygı düzeylerinin 9-16 yaş bireylerin iyi oluş düzeylerine etkisi, Fatma Aydın, 2021.
  27. Okul öncesi eğitim veren kurumlarda çalışan öğretmenlerin, öğretmen yetkinlikleri ve iş ortamı stresleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Tülin Nisa Saral, 2021.
  28. Ergenlik Döneminde Sosyal Medya Bağımlılığı ile Benlik Algısı ve Psikolojik Dayanıklılık Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Nezan Rüya Yılmaz, 2021.
  29. Özel Gereksinimli 4-10 Yaş Çocuğu Olan Ailelerin Yaşadığı Sosyal ve Psikolojik Sorunlarının İncelenmesi, Makbule Yağmur Açıkgöz, 2021.
  30. Anne baba Tutumlarının 3-5 yaş Çocukların Özgüven Duygusuna Etkisi, Ecem Bedriye Gözüoğlu, 2021.
  31. 10-15 yaş grubundaki çocuklarda dijital oyun bağımlılığı ile akran zorbalığı arasındaki ilişkinin incelenmesi, Melek Çelik, 2021.

7. Yayınlar

7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts and Humanities)

7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceeding) basılan bildiriler

7.4. Yazılan Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

  1. ÖZEN A., BAYSAN İ., ÖZTÜRK T., KUŞ H. T., ŞARLAK D., ÜNLÜOĞLU D. Ü., AYDOĞDU D., AKDAĞ F., DANIŞMAN G. T., AK H. Ş., ERTURAN İ. E., ELMASOĞLU K., ENES K., AKPUR A., İŞERİ D., ÇALIK M., ÖZÇELİK M. K., CANARSLAN N. Ö., ÖZKANTAR M. Ö., ONURLU Ö., TAŞDEMİR M., DOĞULU İ. D., SARAÇOĞLU N., ATEŞ S. S., YILDIZ S. K., DEMİRKIRAN S., ALPAĞUT S., EZGİN-AĞILLI S., TARİFCİ S., KÖSE S., BALDIRAN Ş., OKAY Y., BOZYER Z., DEMİR N., OKRAY Z., ÖKE D., KÖROĞLU B., DOĞAN T., AKVAN G., POLAT İ., AKBAY M., SAĞLAM H., DOĞANAY S., Disiplinlerarası Yaklaşımlarla Kadın Çalışmaları /COVİD-19 ve TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİNE ETKİSİ....................., (2023), ISBN: 978-625-6504-07-3.
  2. KAYACAN E., ÇELİK A. G. –. E., ARSLAN N., SERÇEMELI O. Ç. –. C., BALKAYA F. K. –. E., EFEOĞLU N. M. –. E., ÖZEN D. Y. –. D. D. Ö. –. S., SEYRAN F., AKDAĞ F., EREN G., ACAR G., KÜÇÜKALI A., SEMİZ N. V. –. T., Çalışma Ekonomisi Ve İlişkileri Üzerine Değerlendirmeler Ve Araştırmalar/Yeni Normalde İnsan Kaynakları Yönetimi, (2021), ISBN: 978-625-8418-16-3.
  3. SAKINÇ İ., DEMİR E., YILMAZ Z., ONURLU Ö., ATEŞ F. M., ŞÜKÜR F. B., GÜRSES F., POYRAZOĞLU G. B. . A., YILDIRIM A. E., KOBAL H. Y., TÜRK T. Y. –. B., BAŞ Y. N., DİNCERE C., KOÇ F., BAYIR T., ÇATUK C., DEĞİRMENCİ B., DEMİRCİOĞLU A. Ö., AKDAĞ F., SEMİZ T., ÇİĞDEM S., BAĞDAT A., YIKILMAZ İ., DERİNÖZLÜ E., İşletmecilikte Dijital Dönüşüm/ Dijital İnsan Kaynakları Yönetimi, (2021), ISBN: 978-625-8065-66-4.
  4. YAZICI T., ZORKOL S. D. &. F., BABACAN M. S. &. E., ÖZDEMİR A. Y., AKDEMİR Z. E. &. E., ULUTAŞ S. G. &. P., KILIÇ S. Ç. &. D. B. Ç., METE G., ORAN M., TURA G., GÜRAY U. Ş., AVCI F., CANSARAN A., AKDAĞ F. S., KUTLU A. T. &. M., ÖZBUĞUTU E., BÜLBÜL H., SAVAŞ F. Ç. D. &. E. N., YALÇIN B. C. &. N., ŞİMŞEK T., IŞIK M., ÇOŞTU F. C., Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler Cilt 1/ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLGİSAYAR PROGRAMLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ, (2021), ISBN: 978-625-7793-87-2.
  5. Ercan S. Ü., Aytaç Z., Dirican E., Çiğdem S., Kökhan S., Engin R. A., Tuncer B., Yüksel D., Öç B., Tolon M., Akdağ F., Özmen S., Keskin S., Engin M. A., Fidanboy C. Ö., Demirkıran S., Yılmaz F., Uymaz A. O., Acar T., Topdağ D., Karakuş M., Güler E., Şeker A., Güleryüz D., Dijital Gelecek Dijital Dönüşüm /Dijital Kültür, (2021), ISBN: 978-625-7450-75-1.

7.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan bildiri kitabında basılan bildiriler

  1. Akkaya E. N., Akdağ S. F., Yeme Bozukluğu Görülen 7-12 Yaş Aralığındaki Çocuklarda Anne Tutumunun Yeme Davranışına Etkisi, 9.Ulusal Çocuk Gelişimi Öğrenci Kongresi, (13.12.2024), istanbul-Türkiye

7.7. Diğer Yayınlar

Ulusal yayınevi tarafından basılmış kitap

Ulusal yayınevi tarafından basılmış kitap bölümü

8. Projeler

9. İdari Görevler

  1. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 71-80 Öğrenci Danışmanlığı (2024-Devam Ediyor)
  2. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2024-Devam Ediyor)
  3. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2024-Devam Ediyor)

10.Bilimsel Kuruluşlara Üyelikleri

11.Ödüller

12. Son iki yılda verdiği lisans ve lisansüstü düzeyindeki dersler

Akademik Yıl Dönem Dersin Adı Haftalık Saati Öğrenci Sayısı
Teorik Uygulama
2023-2024 Bahar Aktif yarıyıl dersleri, ilgili yarıyıl sonu itibariyle tabloya eklenmektedir.
Güz İlgili yarıyılda verilen ders bulunmamaktadır.

Oluşturulma Tarihi: 22.12.2024