1. Name Surname

: SEMİHA FÜSUN AKDAĞ AYCİBİN

2. Date of Birth

: 30.05.1952

3. Title

: Dr. Öğr. Üyesi

Contact Information

: fusun.akdag@uskudar.edu.tr

4. Educational Background

Degree Department University Year
BSc Psikoloji Hacettepe Üniversitesi 1975
MSc Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Boğaziçi Üniversitesi 1979
PhD Psikoloji Ohio State University 1985

5. Academic Titles

Degree Department University Year
Assistant Professor işletme Yeditepe Üniversitesi 2003

6. Supervised Theses

6.1. Master's Theses

  1. Fetüsün cinsiyetinin paternal bağlanmaya etkisi The effect of fetus gender on paternal attachment, ASENA TEKİN, 2023.
  2. 3-6 yaş çocukları olan ebevynlerin tutumlarının çocukların mizaçlarına etkisinin incelenmesi, Melis Koç, 2023.
  3. Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanısı olan çocukların bağlanma stilleri ve annelerinin bağlanma stilleri arasında ilişkinin incelenmesi, Zeynep Kandemir, 2022.
  4. 0-8 yaş arası fiziksel engelli çocuğa sahip ailelerin depresyon,anksiyete,aile stresi ve stresle başa çıkma durumlarının incelenmesi, Meltem Serap Yılmaz, 2022.
  5. 24-48 aylık çocuğu olan annelerin ebeveynlik görevleri öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi, Tuğçe Dinçer, 2022.
  6. Ebeveyn kontrolünün ergenlerin yaratıcı kişilik özellikleri üzerine etkisi, Şeyma Durmuş, 2022.
  7. Covid-19 döneminde ebevynlerin salgın hastalığa bağlı kaygı düzeylerinin 9-12 yaş çocuklarının kaygı düzeyleri üzerine etkilerinin araştırılması, Zeynep Kandemir, 2022.
  8. Lise öğrencilerinin akademik stres düzeyleri, Nebahat Şen, 2022.
  9. 14-18 YAŞ ARASI ERGENLERİN DUYGUSAL ÖZERKLİK VE BABA İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ, Melisa Akköse Kaya, 2022.
  10. ÖN LİSANS ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİNİN KARİYER STRESLERİNİN İNCELENMESİ, Gülten Yörük, 2022.
  11. O-6 YAŞ ÇOCUK KİTAPLARININ GELİŞİM ALANLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ SARA ŞAHİNKANAT VE CAN GÖKNİL ÖRNEĞİ, Merve Karakaplan, 2022.
  12. Erken Çocukluk Döneminde Otizm Spektrum Bozukluğu Tanısı Almış Kreş Eğitimi Alan ve Almayan Çocuklar Arasındaki Gelişimsel Becerilerin Karşılaştırılması: Darıca Örneği, Arzu ERTUĞRAL, 2021.
  13. Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Hakkındaki Tutumlarının İncelenmesi, Elif Ceylan Yassıbaş, 2021.
  14. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Yeterlik İnançlarının Uzaktan Eğitim Algılarına Etkisinin İncelenmesi, Şerife Havuz, 2021.
  15. Okul Öncesi Eğitimi Kurumunda Çalışan Öğretmenlerin Yaratıcı Drama Tabanlı Etkinliklere Yönelik Yeterlilik Algıları ve Uygulama Düzeyleri, Hülya GÜL, 2021.
  16. Covid-19 Pandemi Sürecinde 3-6 Yaş Çocuklarının Sosyal Duygusal Sağlamlık ve Psikolojik İyi Oluş Durumlarının İncelenmesi, Merve Taştüner, 2021.
  17. Yeme Bozukluğu Görülen 7-12 Aralığındaki Çocuklarda Anne Tutumunun Çocuğun Yeme Davranışına Etkisi, Esma Nur Lafçı, 2021.
  18. STEM Eğitimi Alan ve Almayan Okul Öncesi Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Öğretimine İlişkin Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi, Zarife Üspolat, 2021.
  19. Ebeveynleri Boşanmış Çocukların Duygusal Stres Düzeylerinin Cinsiyet ve Yaş Değişkenleri Açısından İncelenmesi, Elif Demir, 2021.
  20. Ergenlik Döneminde (11-17) Ebeveyn Kaybının Yetişkinlikte Stres Algısı ve Ayrılık Anksiyetesi Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, Elif Nur Yılmaz, 2021.
  21. Lise öğrencilerinin sosyal medya kullanımının sosyal problem çözme becerilerine etkisi, Nuray Yüce, 2021.
  22. Ebeveynlerin 36-60 Ay Çocuklarıyla Yaptıkları Okuma Etkinliklerinin Erken Okuryazarlık Davranışlarına Etkisi, Şule Yüce, 2021.
  23. Dijital Oyun Bağımlılığının 7-15 Yaş Çocuklarda Sosyal Duygusal Gelişim Alanına Etkisinin İncelenmesi, Gözde Öztürk, 2021.
  24. Ebeveynlerin çocuklarıyla olan iletişim becerileri ile Enneagram modeline göre mizaç tipleri arasındaki ilişki, Ferhan Küçük, 2021.
  25. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Akran Zorbalığı Farkındalığı ve Tutumları, Yasemin Karademir, 2021.
  26. Covid-19 dönemi ebeveyn kaygı düzeylerinin 9-16 yaş bireylerin iyi oluş düzeylerine etkisi, Fatma Aydın, 2021.
  27. Okul öncesi eğitim veren kurumlarda çalışan öğretmenlerin, öğretmen yetkinlikleri ve iş ortamı stresleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, Tülin Nisa Saral, 2021.
  28. Ergenlik Döneminde Sosyal Medya Bağımlılığı ile Benlik Algısı ve Psikolojik Dayanıklılık Düzeyi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Nezan Rüya Yılmaz, 2021.
  29. Özel Gereksinimli 4-10 Yaş Çocuğu Olan Ailelerin Yaşadığı Sosyal ve Psikolojik Sorunlarının İncelenmesi, Makbule Yağmur Açıkgöz, 2021.
  30. Anne baba Tutumlarının 3-5 yaş Çocukların Özgüven Duygusuna Etkisi, Ecem Bedriye Gözüoğlu, 2021.
  31. 10-15 yaş grubundaki çocuklarda dijital oyun bağımlılığı ile akran zorbalığı arasındaki ilişkinin incelenmesi, Melek Çelik, 2021.

7. Publications

7.1. Papers published in internationally refereed journals (Scopus Indexed)

7.3. Assertions presented in international scientific congresses and published in the proceedings

7.4. International books or chapters

  1. ÖZEN A., BAYSAN İ., ÖZTÜRK T., KUŞ H. T., ŞARLAK D., ÜNLÜOĞLU D. Ü., AYDOĞDU D., AKDAĞ F., DANIŞMAN G. T., AK H. Ş., ERTURAN İ. E., ELMASOĞLU K., ENES K., AKPUR A., İŞERİ D., ÇALIK M., ÖZÇELİK M. K., CANARSLAN N. Ö., ÖZKANTAR M. Ö., ONURLU Ö., TAŞDEMİR M., DOĞULU İ. D., SARAÇOĞLU N., ATEŞ S. S., YILDIZ S. K., DEMİRKIRAN S., ALPAĞUT S., EZGİN-AĞILLI S., TARİFCİ S., KÖSE S., BALDIRAN Ş., OKAY Y., BOZYER Z., DEMİR N., OKRAY Z., ÖKE D., KÖROĞLU B., DOĞAN T., AKVAN G., POLAT İ., AKBAY M., SAĞLAM H., DOĞANAY S., Disiplinlerarası Yaklaşımlarla Kadın Çalışmaları /COVİD-19 ve TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİNE ETKİSİ....................., (2023), ISBN: 978-625-6504-07-3.
  2. KAYACAN E., ÇELİK A. G. –. E., ARSLAN N., SERÇEMELI O. Ç. –. C., BALKAYA F. K. –. E., EFEOĞLU N. M. –. E., ÖZEN D. Y. –. D. D. Ö. –. S., SEYRAN F., AKDAĞ F., EREN G., ACAR G., KÜÇÜKALI A., SEMİZ N. V. –. T., Çalışma Ekonomisi Ve İlişkileri Üzerine Değerlendirmeler Ve Araştırmalar/Yeni Normalde İnsan Kaynakları Yönetimi, (2021), ISBN: 978-625-8418-16-3.
  3. SAKINÇ İ., DEMİR E., YILMAZ Z., ONURLU Ö., ATEŞ F. M., ŞÜKÜR F. B., GÜRSES F., POYRAZOĞLU G. B. . A., YILDIRIM A. E., KOBAL H. Y., TÜRK T. Y. –. B., BAŞ Y. N., DİNCERE C., KOÇ F., BAYIR T., ÇATUK C., DEĞİRMENCİ B., DEMİRCİOĞLU A. Ö., AKDAĞ F., SEMİZ T., ÇİĞDEM S., BAĞDAT A., YIKILMAZ İ., DERİNÖZLÜ E., İşletmecilikte Dijital Dönüşüm/ Dijital İnsan Kaynakları Yönetimi, (2021), ISBN: 978-625-8065-66-4.
  4. YAZICI T., ZORKOL S. D. &. F., BABACAN M. S. &. E., ÖZDEMİR A. Y., AKDEMİR Z. E. &. E., ULUTAŞ S. G. &. P., KILIÇ S. Ç. &. D. B. Ç., METE G., ORAN M., TURA G., GÜRAY U. Ş., AVCI F., CANSARAN A., AKDAĞ F. S., KUTLU A. T. &. M., ÖZBUĞUTU E., BÜLBÜL H., SAVAŞ F. Ç. D. &. E. N., YALÇIN B. C. &. N., ŞİMŞEK T., IŞIK M., ÇOŞTU F. C., Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler Cilt 1/ERKEN ÇOCUKLUKTA BİLGİSAYAR PROGRAMLAMANIN ÖĞRENMEYE ETKİSİ, (2021), ISBN: 978-625-7793-87-2.
  5. Ercan S. Ü., Aytaç Z., Dirican E., Çiğdem S., Kökhan S., Engin R. A., Tuncer B., Yüksel D., Öç B., Tolon M., Akdağ F., Özmen S., Keskin S., Engin M. A., Fidanboy C. Ö., Demirkıran S., Yılmaz F., Uymaz A. O., Acar T., Topdağ D., Karakuş M., Güler E., Şeker A., Güleryüz D., Dijital Gelecek Dijital Dönüşüm /Dijital Kültür, (2021), ISBN: 978-625-7450-75-1.

7.5. Papers published in national peer-reviewed journals

7.6. Assertions presented in national scientific congresses and published in the proceedings

  1. Akkaya E. N., Akdağ S. F., Yeme Bozukluğu Görülen 7-12 Yaş Aralığındaki Çocuklarda Anne Tutumunun Yeme Davranışına Etkisi, 9.Ulusal Çocuk Gelişimi Öğrenci Kongresi, (13.12.2024), istanbul-Türkiye

7.7. Other publications

Books published by national publishers

Book chapters published by national publishers

8. Projects

9. Administrative Duties

  1. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 71-80 Öğrenci Danışmanlığı (2024-Continues)
  2. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2024-Continues)
  3. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2024-Continues)

10. Scientific Memberships

11. Awards

12. Coourses recently given

Academic Year Semester Course name Hours Number of Students
Theoretical Application
2023-2024 Spring  
Fall  

Created: 22.12.2024