1. Name Surname

: Pınar ASLAN

2. Date of Birth

: 30.06.1983

3. Title

: Doç. Dr.

Contact Information

: pinar.aslan@uskudar.edu.tr

4. Educational Background

Degree Department University Year
BSc Halkla İlişkiler & Karşılaştırmalı Edebiyat (Çift anadal) İstanbul Bilgi Üniversitesi 2005
MSc Halkla İlişkiler Marmara Üniversitesi 2011
PhD Halkla İlişkiler ve Tanıtım İstanbul Üniversitesi 2018

5. Academic Titles

Degree Department University Year
Associate Professor İletişim Çalışmaları 2020

6. Supervised Theses

6.1. Master's Theses

  1. Viral İçerik Unsurları Üzerine Bir Nöropazarlama Araştırması: ‘’Sludge Content (Çamur İçerik)’’ Örneği, Kerem Tunay, 2023.
  2. İş Analizi ve Nöropazarlama, Zeynep Karabacak, 2023.
  3. Tüketicilerin Duygu Durumlarının Ürün Ambalajı Rengi Tercihleri Üzerindeki Etkisi: Bir EEG ve Eye Tracking Çalışması, Şerife Didar Orta, 2023.
  4. Mağaza vitrin tasarımları ve değişen tüketici davranışlarının nöropazarlama kapsamında incelenmesi, CELAL ÖZER, 2021.
  5. Mağaza tasarımı ve nöropazarlama: Mağazacılıkta konsept geliştirme sürecinde nöropazarlamanın kullanımı, Asu Meriç, 2021.
  6. Covid-19 salgını ve iç turizme etkilerinin nöropazarlama bağlamında değerlendirilmesi, Shabnam Ismayıllı, 2021.

6.2. Doctorate Theses

  1. Yaratıcı Kültür Endüstrisi Bağlamında Geleneksel Sanatlar ve Dijitalleşme: Çini Sanatı Üzerine Bir Araştırma, Zeynep Akıncı, 2023.

7. Publications

7.1. Papers published in internationally refereed journals (Scopus Indexed)

7.2. Papers published in other internationally peer-reviewed journals

  1. Aslan P., Uluslararası İletişim ve Popüler Kültür Üzerine: Latin Amerika’daki Türk Televizyon Dizileri Üzerinden Bir Araştırma, Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, (2019), (), 25-50, .
  2. ASLAN P., Eray T. E., Women and Public Relations: A Study on Turkey’s Female PR Experts., Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi Etkileşim, (2019), -(4), 152 - 166, .

7.3. Assertions presented in international scientific congresses and published in the proceedings

  1. Aslan P., Transcultural fandom and Contra flows of culture: Turkish television in the Hispanic world, IAMCR 2023 Conference, (09.07.2023), Lyon, Fransa
  2. Koluman H., Özşirin S., Aslan P., Değişen Dünyada Kitle İletişim Araçları: Afet Dönemlerinde Televizyon Yayıncılığı, 10. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Kapitalizm ve İletişim Sempozyumu, (16.05.2023), İstanbul, Türkiye
  3. , CREATIVE INDUSTRIES AND CULTURAL HERITAGE: EXPLORING POSSIBILITIES AND CHALLENGES, Uluslararası İletişim, Dijitalleşme ve Toplum Sempozyumu, (10.05.2023), İstanbul, Türkiye
  4. Koluman H., Özşirin S., Aslan P., Çok Kanallı Televizyona Geçiş Odağında Televizyon Tarihi ve Güncel Yeni Medya Ortamlarının Karşılaştırmalı Örnek Olay Analizi, CIDA Uluslararası 3. Dijital Çağda İletişim Sempozyumu, (12.10.2022), Ankara-Türkiye
  5. Koluman H., Özşirin S., Aslan P., Çok Kanallı Televizyona Geçiş Odağında Televizyon Tarihi ve Güncel Yeni Medya Ortamlarının Karşılaştırmalı Örnek Olay Analizi, CIDA 2022 3rd Communication in the Digital Age Symposium, (12.10.2022), Ankara-Türkiye
  6. Özşirin S., Koluman H., Aslan P., Türk Televizyonlarına Dair Retrospektif Bir İnceleme: 1990-1992 Yılları Örnek Olay İncelemesi, 5. CICMS Kültürel Bilişim, İletişim ve Medya Çalışmaları Konferansı, (16.05.2022), Aydın-Türkiye
  7. Özşirin S., Koluman H., Aslan P., TÜRK TELEVİZYONLARINA DAİR RETROSPEKTİF BİR İNCELEME: 1990-1992 YILLARI ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ, 5. Cultural Informatics Communication and Media Studies Conference-CICMS 2022, (16.05.2022), Aydın-Türkiye
  8. Aslan P., Dijital Hayran Kültürü: Türk Televizyon Dizileri Üzerinden Bir İnceleme, 18TH CIM SYMPOSIUM, (26.10.2021), Erzurum, Türkiye
  9. Aslan P., İLETİŞİM EĞİTİMİNDE DİPLOMASİ, KAMU DİPLOMASİSİ VE DİJİTAL DİPLOMASİ, 7. Uluslararası İletişim Günleri, (21.10.2020), Online

7.4. International books or chapters

  1. Özkoyuncu F., Aslan P., Entrepreneurial and Communicative Mind in Action: How Start-ups Do and Should Communicate with Their Publics Effectively, (2021), ISBN: 978-1-800-06427-0.
  2. Mengü S., Aslan P., The Aspects of Digital Transformation for Learning Organizations, (2021), ISBN: 978-1-800-06427-0.
  3. Hidalgo N. H., Aslan P., Almora L. E., The Consumption of Turkish Tv Series in Cuba: A Study on the Distribution, Access, and Effects of Popular Culture, (2021), ISBN: 978-605-07-0756-4.
  4. , Multidisciplinary Perspectives on Media Fandom, (2020), ISBN: 9781799833239.
  5. ASLAN P., Digital Transformation in Television Series As A Popular Culture Product: A Study On Transnational Fandom of Turkish Television Series, (2020), ISBN: 978-605-07-0741-0.
  6. Aslan P., Digital Fandom Overseas: How Do Turkish Television Fans in Latin America Do It All? (in Multidisciplinary Perspectives on Media Fandom), (2020), ISBN: 9781799833239.

7.5. Papers published in national peer-reviewed journals

  1. Aslan P., Türk dizilerinin uluslararasılaşma serüveni: Latin Amerika örneği, Fikir Turu, (2023), (), , .
  2. ÖZŞİRİN S., KOLUMAN H., ASLAN P., ÇOK KANALLI TELEVİZYONA GEÇİŞ SÜRECİNDE TÜRK TELEVİZYONLARINA DAİR RETROSPEKTİF BİR ÇALIŞMA, İNİF E - Dergi, (2022), 7(2), 179-196, .
  3. ÖZŞİRİN S., KOLUMAN H., ASLAN P., A Retrospective Study On Turkish Televisions In Times Of Multi Channel Broadcastıng, İNİF E - Dergi, (2022), (), 179-196, .

7.6. Assertions presented in national scientific congresses and published in the proceedings

7.7. Other publications

Books published by national publishers

  1. Aslan P., Dijitalleşme ve İletişim, (2020), ISBN: 978-625-7915-20-5.
  2. Aslan P., Yumuşak Güç, Kamu Diplomasisi ve Popüler Kültür: Türk Televizyon Dizileri Üzerinden Bir İnceleme, (2020), ISBN: 978-605-7662-88-0.
  3. Mengü S., Aslan P., Özkoyuncu F., DİJİTAL İLETİŞİM YÖNETİMİ -Teori ve Uygulamalar-, (2019), ISBN: 978-975-353-591-5.

Book chapters published by national publishers

  1. Aslan P., "Dijital İletişimde Güncel Konular" isimli kitapta "Değişen Dünyada Kültürün Dijitalleşmesi" isimli kitap bölümü, (2020), ISBN: 978-605-7786-99-9.

8. Projects

  1. GÜNGÖR N., DİKER C., ASLAN P., TÜBİTAK, 9. Uluslararası İletişim Günleri - 2223-B Yurtiçi Bilimsel Etkinlik Düzenleme Desteği, (Consultant), (Expire date :27.05.2022),
  2. ASLAN P., Üniversitesi T. İ., Makedonya , üyeleri S. v. L. ö., Avrupa Birliği Projesi, “Internationalisation at Home through Online Micro Masters and Virtual Mobility – Turkey, Macedonia, Slovenia and Lithuania (MASTER@HOME), Araştırmacı, (Tamamlanma Tarihi :31.08.2021),
  3. ASLAN P., Üniversitesi T. İ., Avrupa Birliği Projesi, e-PROFMAN: Joint Online Program for Professional Development in Innovative Management, Leadership and Strategic Communication-Macedonia, Slovenia and Turkey, Araştırmacı, (Tamamlanma Tarihi :31.08.2018),

9. Administrative Duties

  1. Koordinatör / Coordinator - BAP Koordinatörü (2023-Continues)
  2. Dekan Yardımcısı / Vice Dean - İletişim Fakültesi (2019-2022)
  3. Ü.Ü. Basılı ve Çevrimiçi Süreli Yayın Editörlüğü (Editor in Chief ) - Ulusal Yayınevi Tarafından Basılan Süreli Yayında Editörlük (2020-2022)
  4. Koordinatör / Coordinator - Erasmus Koordinatörlüğü (Enstitü / Fakülte / MYO) (2023-Continues)
  5. Koordinatör / Coordinator - ARGEYEP Koordinatörlüğü (Enstitü / Fakülte / MYO) (2023-Continues)
  6. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 41-50 Öğrenci Danışmanlığı (2019-Continues)
  7. Koordinatör / Coordinator - Erasmus Bölüm Koordinatörlüğü (2023-Continues)
  8. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Mezuniyet Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2021-2023)
  9. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Etkinlik Komisyonu (2021-2023)
  10. Komisyon Başkan Yardımcısı / Vice-Chairman of Commission - Eğitim Komisyonu Başkan Yardımcısı (2021-Continues)
  11. Komisyon Başkan Yardımcısı / Vice-Chairman of Commission - Kalite Komisyon Yardımcısı (2021-2023)
  12. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Çeviri ve Redaksiyon Komisyonu (2021-Continues)

10. Scientific Memberships

  1. 10. İFİG Sempozyumu'nda Bilim Kurulu Üyeliği(2023)
  2. Uluslararası İletişim, Dijitalleşme ve Toplum Sempozyumu Bilim Kurulu Üyeliği(2023)

11. Awards

12. Coourses recently given

Academic Year Semester Course name Hours Number of Students
Theoretical Application
2023-2024 Spring Halkla İlişkilerde Yaratıcı Yaklaşımlar (Undergraduate) - Group 2 3 0 116
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık (Undergraduate) - Group 2 3 0 78
Halkla İlişkiler Yazarlığı (Undergraduate) - Group 2 2 2 76
Halkla İlişkilerde Güncel Yaklaşımlar (Undergraduate) - Group 4 3 0 44
Mezuniyet Projesi II (Undergraduate) - Group 2 1 4 16
Fall Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Akademik Etik (Master) - Group 2 3 0 38
Halkla İlişkiler Kampanyaları I (Undergraduate) - Group 2 2 2 76
Kamu Diplomasisi (Undergraduate) - Group 2 3 0 28
Uluslararası İletişim ve Halkla İlişkiler (Undergraduate) - Group 2 3 0 80
Mezuniyet Projesi I (Undergraduate) - Group 2 1 4 18

Created: 21.11.2024