1. Name Surname

: Özgül DAĞLI

2. Date of Birth

: 31.05.1977

3. Title

: Prof. Dr.

Contact Information

: ozgul.dagli@uskudar.edu.tr

4. Educational Background

Degree Department University Year
BSc İletişim Sanatları Anadolu Üniversitesi 1999
MSc Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anadolu Üniversitesi 2002
PhD Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anadolu Üniversitesi 2008

5. Academic Titles

Degree Department University Year
Associate Professor Reklamcılık Üsküdar Üniversitesi 2017

6. Supervised Theses

6.1. Master's Theses

  1. INSTAGRAM AKIMLARININ MARKALARIN SOSYAL MEDYA STRATEJİLERİNE YANSIMALARININ YÖNETİM SEVİYESİNDE İNCELENMESİ, Gözdem Üliç Göreci, 2024.
  2. NÖROPAZARLAMA YAKLAŞIMINDA SOSYAL MEDYA REKLAMLARINA İLİŞKİN ALGILARIN REKLAM DEĞERİNE VE MARKA FARKINDALIĞINA ETKİSİ, Özgür Elmastaş, 2021.
  3. FARMASÖTİK İLAÇ REKLAMLARINDA NÖROPAZARLAMA TEKNİKLERİNİN TÜKETİCİ SATIN ALMA KARARLARINDAKİ YERİ: WORLD MEDİCİNE ÖRNEĞİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRME, Ilgar Mustafayev, 2021.
  4. Farmasötik İlaç Reklamlarında Nöropazarlama Tekniklerinin Tüketici satın alma Kararlarındaki Yeri: "World Medicine" Örneği kapsamında Değerlendirme, Ilgar Mustafayev, 2021.
  5. TELEVİZYON REKLAMLARINDAKİ MASKOTLARIN NÖROPAZARLAMA YÖNTEMLERİ İLE İNCELENMESİ: GALVANİK DERİ İLETKENLİĞİ VE YÜZ KODLAMA ANALİZİ, Tuğba Rahime Akboz Uluç, 2020.

7. Publications

7.1. Papers published in internationally refereed journals (Scopus Indexed)

  1. Dağlı Ö., The Role and Importance of Integrated Marketing Communications in Advertising: Perceptions and Evaluations of the Advertising Industry, Connectist, (2021), (61), 73-100, .

7.2. Papers published in other internationally peer-reviewed journals

  1. Dağlı , Ö. , Uluç A., T. , Televizyon Reklamlarındaki Marka Maskotların Nöropazarlama Yöntemlerinden Galvanik Deri İletkenliği ve Yüz (İfade) Kodlama Analizi Aracılığıyla İncelenmesi, Intermedia International e-Journal, (2021), 8(14), 58-78, .
  2. , Personalities of Brands Using Social Media Efficiently, Online Journal of Communication and Media Technologies, (2017), 7(), 211 - 223, .
  3. , Semiotic Analysis of a Poster About Violence Against Women Violence, Online Journal of Communication and Media Technologies, (2015), (), 102 - 111, .
  4. , Televizyon Reklamlarının Çocuk Aile İlişkisi ve Boş Zaman Kavramı Ekseninde Değerlendirilmesi, Üsküdar Universitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (2015), 1(1), 183 - 212, .
  5. , Unhate Company of Benetton and Corporate Reputation, Online Journal of Communication and Media Technologies, (2015), (), 138 - 245, .
  6. , Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Türkiye deki Yansımaları Reklam Ve Halkla İlişkiler Ajanslarına Yönelik Bir Araştırma, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (2007), 7(1), 53 - 78, .
  7. , Metafor ve Reklam Reklamcı Görüş ve Değerlendirmelerine Yönelik bir Araştırma, İletişim Çalışmaları Dergisi,Yeditepe Üniversitesi, (2007), (6), 8 - 23, .
  8. , Reklamlara Yönelik Tepkilerin Ölçülmesinde Kullanılan Modeller, Kurgu Dergisi, (2002), (19), 199 - 209, .

7.3. Assertions presented in international scientific congresses and published in the proceedings

  1. Kuş Ö. A., Becan C., Azizoğlu B. Ç., Dağlı Ö., EXPLORING THE INTERACTION BETWEEN BRAND LOVE AND SUBJECTIVE WELL-BEING: UNDERSTANDING THE MEDIATING ROLE OF HEDONIC AND EXPERIENTIAL CONSUMPTION, The 9th World Conference on Media and Mass Communication, (16.05.2024), Colombo - Sri Lanka
  2. Kuş Ö. A., Becan C., Azizoğlu B. Ç., Dağlı Ö., EXPLORING THE INTERACTION BETWEEN BRAND LOVE AND SUBJECTIVE WELL-BEING: UNDERSTANDING THE MEDIATING ROLE OF HEDONIC AND EXPERIENTIAL CONSUMPTION, The 9th World Conference on Media and Mass Communication, (09.05.2024), Colombo-Sri Lanka
  3. Dağlı , Yılmaz Ö., Enes M., A NETNOGRAPHIC ANALYSIS OF CYBERBULLIES' ONLINE FLAMING BEHAVIOURS TOWARDS CELEBRITY BRAND MANAGEMENT PROCESSES: THE CASE OF MERVE DIZDAR, WHO RECEIVED AN AWARD AT THE CANNES FILM FESTIVAL, The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), (09.05.2024), Sri Lanka-Colombo
  4. Kuş , Becan Ö. A., Çoban C. A., Dağlı B., Özgül , Exploring the Interaction Between Brand Love and Subjective WellBeing: Understanding the Mediating Role of Hedonic and Experiential Consumption, The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), (09.05.2024), Sri Lanka-Colombo
  5. Kuş , Arda Ö., Becan , Cihan , Aziz Ç., Bahşende , Dağlı , Özgül , Exploring the Interaction Between Brand Love and Subjective Well-Being: Understanding the Mediating Role of Hedonic and Experiential Consumption, The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), (09.05.2024), Colombo, Sri Lanka
  6. Dağlı , Özgül , Alışverişçi Pazarlaması ve Göz İzleme Tekniği: Dijitalleşen Perakende Ortamlarında Göz İzleme Tekniğinin Yeri ve Önemi., 3. International Cultural Informatics Communication and Media Studies Conference-CICMS 2020, (20.04.2020), Aydın-Turkey
  7. Dağlı , Gökdağ Ö. R., Sağlık İletişimi Çalışmalarında Kamu Spotları ve Yeni Medya Reklamlarının Yeri., 3. International Cultural Informatics Communication and Media Studies Conference-CICMS 2020, (20.04.2020), Aydın-Turkey
  8. DAĞLI Ö., Ünal G. T., FROM MAKE-UP TO NO MAKE-UP: THE DISCOURSE BEHIND THE COSMETIC ADVERTISEMENTS ON SOCIAL MEDIA, 8 th International Conference on Communication,Media, technology and Design (ICCMTD) 2019, (05.04.2019),
  9. ÖZPINAR Ş., DAĞLI Ö., Netnography: a review and suggestions for future marketing communications research, International Management and Social Sciences Symposium, İstanbul, (17.11.2018),
  10. ÖZPINAR Ş., DAĞLI Ö., Netnography: A Review and Suggestions For Future Marketing Communications Research, International Management and Social Sciences Symposium, (17.11.2018),

7.4. International books or chapters

  1. Kuş Ö. A., Dağlı Ö., DİJİTAL OYUNLARDA SİYASAL REKLAMLARI OKUMAK: UYGULANMIŞ ÖRNEKLER ÜZERİNDEN VAKA İNCELEMESİ, (2024), ISBN: 978-625-6885-16-5.
  2. DAĞLI Ö., ÇOKLUK N., REKLAMIN DÖNÜŞÜM HİKAYESİ - PAPİRÜSTEN METAVERSE'E REKLAM VE REKLAMCILIK, (2023), ISBN: 978-625-6949-11-9.
  3. Dağlı Ö., Maden S., Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesinde Yeni Medya Mecralarının Etkili Kullanımı: Vodafone Kırmızı Işık Aplikasyonu (Aramızda) Sosyal Sorumluluk Reklam Kampanyası Örneği ., (2022), ISBN: 978-625-8108-06-4.
  4. Dağlı Ö., Aşık B., GÖZ İZLEME YÖNTEMİNİN PAZARLAMA İLETİŞİMİNDEKİ KULLANIM VE UYGULAMALARINA İLİŞKİN BİR DERLEME ÇALIŞMASI, (2022), ISBN: 978-625-417-763-7.
  5. Dağlı Ö., ALIŞVERİŞÇİ PAZARLAMASI VE MARKA DENEYİMLERİ: DİJİTALLEŞEN PERAKENDE ORTAMLARINDA TÜKETİM DENEYİMLERİNİN YERİ VE ÖNEMİ, (2020), ISBN: 978-625-7130-61-5.
  6. , Dijital İletişimde Güncel Konular, (2020), ISBN: 9786057786999.
  7. ÖZPINAR Ş., DAĞLI Ö., Netnografi: Tanımı ve Pazarlama İletişimi Araştırmalarında Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme, (2019), ISBN: 978-605-254-150-0.
  8. BURCU B. Ö. Ş., ÖZGÜL D., Reklam Araşırmaları, (2019), ISBN: 978-605-254-150-0.
  9. , Araştırmalar Işığında Pazarlama, Turizm Ve İletişimde Güncel Konular, (2018), ISBN: : 978-605-7928-37-5.

7.5. Papers published in national peer-reviewed journals

7.6. Assertions presented in national scientific congresses and published in the proceedings

7.7. Other publications

Books published by national publishers

Book chapters published by national publishers

  1. Dağlı , Özgül , Dijital Pazarlama ve Reklamda Hikaye Anlatımı: Hikayelerin ve Etkileşim Ortamlarının Reklam Yaratıcılığına Yansımaları, (2020), ISBN: 978-605-7786-99-9.
  2. , Dijital Oyunlar, (2010), ISBN: 9786055500160.

8. Projects

  1. DAĞLI Ö., TÜBİTAK, Afet Dönemlerinde Etkili İletişimin Önemi Üzerine Halkla İlişkiler Öğrencilerinin Farkındalık Düzeyinin Artırılması, Danışman, (Tamamlanma Tarihi :08.03.2024),

9. Administrative Duties

  1. Bölüm Başkanlığı / Head of Department - Reklam Tasarımı ve İletişimi (2018-Continues)
  2. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2021-Continues)
  3. Kurul Üyeliği / Board Member - Uygulama ve Araştırma Merkezi (2021-Continues)
  4. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 41-50 Öğrenci Danışmanlığı (2019-Continues)
  5. Kurul Üyeliği / Board Member - Fakülte Kurulu Üyeliği (2018-Continues)
  6. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Fakülte Disiplin Komisyonu (2024-Continues)
  7. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Bologna Komisyonu (2023-Continues)
  8. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Müfredat Geliştirme ve Ders Metaryali Komisyonu (2023-Continues)
  9. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2021-Continues)
  10. Koordinatör / Coordinator - Bologna Bölüm Koordinatörlüğü (2019-Continues)
  11. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Laboratuvar Komisyonu (2023-Continues)
  12. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Akreditasyon Komisyonu (2021-Continues)
  13. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - UNİ BJK KULÜBÜ (2019-Continues)
  14. İstinye Üniversitesi Rektörlüğü Prof. Dr. Atama Jürisi Görevlendirme. Sayı: E-83108310-900-642. Tarih:19.04.2024 (2024-2024)

10. Scientific Memberships

  1. Etkileşim dergisi Bilim Danışma Kurulu üyeliği(2024)

11. Awards

12. Coourses recently given

Academic Year Semester Course name Hours Number of Students
Theoretical Application
2023-2024 Spring Marka Yönetimi (Undergraduate) - Group 2 2 2 70
Reklamda Yaratıcılık II (Undergraduate) - Group 2 2 2 34
Reklamcılık ve Pazarlama (Undergraduate) - Group 2 3 0 80
Mezuniyet Projesi II (Undergraduate) - Group 2 1 4 18
Üniversite Kültürü II (Undergraduate) - Group 2 0 2 102
Fall Bütünleşik Pazarlama İletişimi (Master) - Group 2 3 0 32
Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Marka (Master) - Group 2 3 0 86
Pazarlama İletişimi (Undergraduate) - Group 2 3 0 76
Reklamda Yaratıcılık I (Undergraduate) - Group 2 2 2 32
Reklamcılıkta Stratejik Araştırma (Undergraduate) - Group 2 3 0 68
Mezuniyet Projesi I (Undergraduate) - Group 2 1 4 44

Created: 03.12.2024