1. Name Surname

: Özge UĞURLU

2. Date of Birth

: 14.11.1979

3. Title

: Doç. Dr.

Contact Information

: ozge.ugurlu@uskudar.edu.tr

4. Educational Background

Degree Department University Year
BSc Halkla İlişkiler ve Tanıtım Gazi Üniversitesi 2001
MSc Halkla İlişkiler ve Tanıtım Gazi Üniversitesi 2003
PhD Halkla İlişkiler ve Tanıtım Gazi Üniversitesi 2008

5. Academic Titles

Degree Department University Year
Associate Professor İletişim Bilimleri Üsküdar Üniversitesi 2022
Assistant Professor Halkla İlişkiler ve Tanıtım Maltepe Üniversitesi 2009

6. Supervised Theses

6.1. Master's Theses

  1. SİYASAL PAZARLAMANIN SEÇİM SONUÇLARINA ETKİSİ: 2018 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİ, Laman Hasanova, 2021.
  2. RTÜK Uygulamalarının Etkinliğinin Nöropazarlama Açısın-dan Değerlendirilmesi: İnternet Yayıncılığında RTÜK Uygulamaları, Onur Alper, 2021.
  3. DİJİTALLEŞMENİN YAYINEVLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ, Celal İnanç, 2020.
  4. Dijitalleşmenin müzik endüstrisine etkileri: Spotify örneği, BAKİ EMRE GÜNDÜZ, 2019.

6.2. Doctorate Theses

  1. Oyun değer-dijital oyunlar ve kullanıcılar üzerine bir inceleme: To the moon örneği, Vedat Yiğitoğlu, 2018.
  2. Türkiye'de reklam filmlerinde hikaye anlatıcılığı kullanımı: 2017 Kristal Elma Festivali örneği, Sadık Çalışkan, 2018.

7. Publications

7.1. Papers published in internationally refereed journals (Scopus Indexed)

7.2. Papers published in other internationally peer-reviewed journals

  1. Akbaş Ö. U., “Postmodernite Tecrübesi, Tüketim Kültürü ve Satın Alma Hiyerarşisi üzerine Bir Değerlendirme, Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, (2018), 2(2), 145-159, https://doi.org/10.30692/sisad.440142.
  2. , Elektronik Dünyanın Çocuk Dünyasına Yansıması: Temassız Oyun” Kavramı Bağlamında Eleştirel Bir İnceleme, İletişim ve Diplomasi, (2014), 1(2), 51 - 64, .

7.3. Assertions presented in international scientific congresses and published in the proceedings

  1. Kuş Ö. A., Uğurlu Ö., , VI. Uluslararası Yeni Medya Konferansı, (27.10.2023), İstanbul - Türkiye
  2. Uğurlu Ö., Kuş Ö. A., , VI. Yeni Medya Konferansı, (27.10.2023), İstanbul
  3. Uğurlu Ö., , 10. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Kapitalizm ve İletişim Sempozyumu, (17.05.2023), İstanbul
  4. Uğurlu Ö., , 6. CICMS, Kültürel Bilişim, İletişim ve Medya Konferansı, (26.10.2022), Aydın
  5. Akbaş Ö. U., , 18th International Symposium “Communication in the Millennium”, (26.10.2021), Erzurum
  6. , , 8. Uluslararası İletişim Günleri, Dijital Çağda Kriz Yönetimi, (30.05.2021), İstanbul- Türkiye
  7. Kuş Ö. A., Akbaş Ö. U., , 3rd International Conference on Innovative Studies of Contemporary Sciences, (20.02.2021), Tokyo- Japonya
  8. Kuş Ö. A., Akbaş Ö. U., , Pearson Journal International Conference on Social Sciences and Humanities, (22.01.2021), Ankara
  9. , , 5. International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference, (16.01.2021), Mardin
  10. Uğurlu Ö., , International PEGEM Conference on Education (IPCEDU), (16.09.2020), Diyarbakır Türkiye
  11. UĞURLU Ö., , 5. International Mediterranean Social Sciences Congress (MECAS V), (18.06.2019),
  12. UĞURLU Ö., , International Media Studies, (01.11.2018),
  13. UĞURLU Ö., , Communication in the Digital Age, (18.10.2018),
  14. UĞURLU Ö., Çalışkan S., , Uluslararası Multidisipliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu, IMASES, (19.06.2018),

7.4. International books or chapters

  1. Akbaş Ö. U., FUTBOL ENDÜSTRİSİNDE KADININ İZİNİ SÜRMEK: BEŞİKTAŞ TRİBÜNLERİNDE KADIN GÖRÜNÜRLÜĞÜNÜN MEDYAYA YANSIMASI, (2023), ISBN: 978-625-6885-66-0.
  2. Akbaş Ö. U., Kuş Ö. A., Halkla İlişkiler ve Yeni Medya, (2023), ISBN: 978-625-6613-73-7.
  3. Akbaş Ö. U., 8 BİT OYUNLARDAN GÜNÜMÜZE DİJİTAL OYUNLARDA MÜZİK, (2022), ISBN: 978-625-7606-55-4.
  4. Akbaş Ö. U., DİJİTAL OYUNLARDA SANAL KURGUSAL CİNSELLİK, (2022), ISBN: 978-625-417-718-7.
  5. Akbaş Ö. U., Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü, Dijital Halkla İlişkilerde Hikaye Anlatıcılığı: Odeabank ‘Eşit Masallar’ Proje Değerlendirilmesi”, (2021), ISBN: 9786257316446.
  6. Uğurlu Ö., Kuş Ö. A., Yeni Nesil Sosyal Sorumluluk Kavramının Değerlendirilmesi: Dijital Oyun Yayıncılığı ve Bağış Kültürü (Donation), (2021), ISBN: 9786258468052.
  7. UĞURLU Ö., Industrial Football and Public Relations: Emotional Attractiveness, Reputation and "Come To Beşiktaş", (2019), ISBN: 978-3-631-77980-4.

7.5. Papers published in national peer-reviewed journals

  1. Kuş Ö. A., Uğurlu Ö., The Impact of Sharing Accounts on Electronic Chance / Bet Gaming Platforms in Social Media on Gambling Behavior: Research in the City of Istanbul, Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, (2022), (8), 229-247, .
  2. Kuş Ö. A., Akbaş Ö. U., The Impact of Sharing Accounts On Electronic Chance / Bet Gaming Platforms in Social Media On Gambling Behavior: A Research in the City of Istanbul, Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, (2022), -(8), 229-247, .
  3. AKBAŞ Ö. U., Atalay G. E., Geleneksel Kadınlık Rollerinin Sosyal Medyada Yeniden Üretimi: Kendine Yardım Temalı YouTube Kanallarına Yönelik Çok Modlu Eleştirel Söylem Analizi, Kültür ve İletişim, (2020), 23(45), 58-86, .

7.6. Assertions presented in national scientific congresses and published in the proceedings

  1. Akbaş Ö. U., , Yeni Yüzyıl’da İletişim Kongresi, (09.06.2022), İstanbul- Türkiye
  2. Akbaş Ö. U., , Dijital Çağda Reklam Yönetimi: Yeni Yönelimler ve Stratejiler. Galatasaray Üniversitesi, Stratejik İletişim Yönetimi Konferansları -IV (GSÜSTRAT), (15.12.2021), İstanbul
  3. UĞURLU Ö., , Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Konferansı, (11.04.2018),

7.7. Other publications

Books published by national publishers

  1. Akbaş M. G., Dijital Oyunlar ve Hikayeler God of War Oyun Çözümlemesi, (2020), ISBN: 978-625-7932-27-1.

Book chapters published by national publishers

  1. Uğurlu Ö., Marka İletişimi ve Oyun Konsolları: Sony PlayStation 5 Reklam Stratejilerine Yönelik Oyuncular Üzerine Bir Araştırma, (2023), ISBN: 978-625-6939-52-3.
  2. Akbaş Ö. U., “OYUNUN İÇİNDE OLMAK” DİJİTAL OYUN- KULLANICI DENEYİMİ İLİŞKİSİNİN TWITCH ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ, (2021), ISBN: 978-625-7647-48-9.
  3. Akbaş Ö. U., Kuş Ö. A., Yeni Nesil Sosyal Sorumluluk Kavramının Değerlendirilmesi: Dijital Oyun Yayıncılığı ve Bağış Kültürü, (2021), ISBN: 978-625-8468-05-2.
  4. UĞURLU Ö., Sosyal Medyada Dönüşen Marka İletişmi: Influencer Marketing (Hatırlı Pazarlama) Üzerine Bir Araştırma, (2019), ISBN: 978-605-7941-31-2.
  5. UĞURLU Ö., Enformasyon Aktarımının Üzerinde Tehdit Unsuru Olarak Reklam İletileri: "hurriyet.com.tr" Örneği, (2019), ISBN: 978-975 353-561- 8.
  6. UĞURLU Ö., Küreselleşmenin Örgütsel Boyutu ve Yönetişimin Çağrıştırdıkları, (2019), ISBN: 978-605-180-845-1.

8. Projects

9. Administrative Duties

  1. Ana Bilim Başkanı / Head of Department - Halkla İlişkiler ve Y.L. Programı (2022-Continues)
  2. Bölüm Başkanlığı / Head of Department - Halkla İlişkiler (2016-Continues)
  3. Koordinatör / Coordinator - Sosyal Projeler Koordinatörlüğü (2023-Continues)
  4. Çalışma Grubu Koordinatörlüğü / Coordinator of Research Group - Bölüm / Program Ulusal Akreditasyon Çalışma Grubu (2022-Continues)
  5. Kurul Üyeliği / Board Member - Merkez Yönetim Kurul Üyeliği (2021-Continues)
  6. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2021-Continues)
  7. Çalışma Grubu Koordinatörlüğü / Coordinator of Research Group - Toplum ve İletişim Çalışma Grubu (2020-Continues)
  8. Kurul Üyeliği / Board Member - Fakülte Kurulu Üyeliği (2016-Continues)
  9. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2021-Continues)
  10. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2021-Continues)
  11. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Başarı Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2016-Continues)
  12. Koordinatör / Coordinator - Bologna Bölüm Koordinatörlüğü (2016-Continues)
  13. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Akreditasyon Komisyonu (2021-Continues)
  14. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership - Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu (2024-Continues)

10. Scientific Memberships

11. Awards

12. Coourses recently given

Academic Year Semester Course name Hours Number of Students
Theoretical Application
2023-2024 Spring  
Fall  
2022-2023 Spring Marka Yönetimi (Master) - Group 1 3 0 16
Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya (Undergraduate) - Group 1 2 2 42
Halkla İlişkiler Kampanyaları II (Undergraduate) - Group 1 1 4 57
Etkinlik Yönetimi (Undergraduate) - Group 1 3 0 40
Örgütsel Davranış (Undergraduate) - Group 1 3 0 88
Mezuniyet Projesi II (Undergraduate) - Group 1 1 4 17
Fall Halkla İlişkiler Kuramları (Master) - Group 1 3 0 10
Etkili İletişim ve Sunum Teknikleri (Undergraduate) - Group 1 2 2 41
Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları (Undergraduate) - Group 1 3 0 43
Mezuniyet Projesi I (Undergraduate) - Group 1 1 4 13
İletişime Giriş (Undergraduate) - Group 2 3 0 84

Created: 19.04.2024