1. Adı Soyadı

: Özge UĞURLU

2. Doğum Tarihi

: 14.11.1979

3. Unvanı

: Doç. Dr.

İletişim Bilgileri

: ozge.ugurlu@uskudar.edu.tr

4. Öğrenim Durumu

Derece Alan Üniversite Yıl
Lisans Halkla İlişkiler ve Tanıtım Gazi Üniversitesi 2001
Yüksek Lisans Halkla İlişkiler ve Tanıtım Gazi Üniversitesi 2003
Doktora Halkla İlişkiler ve Tanıtım Gazi Üniversitesi 2008

5. Akademik Unvanlar

Derece Alan Üniversite Yıl
Doçentlik İletişim Bilimleri Üsküdar Üniversitesi 2022
Dr. Öğretim Üyesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Maltepe Üniversitesi 2009

6. Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

6.1. Yüksek Lisans Tezleri

  1. SİYASAL PAZARLAMANIN SEÇİM SONUÇLARINA ETKİSİ: 2018 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİ, Laman Hasanova, 2021.
  2. RTÜK Uygulamalarının Etkinliğinin Nöropazarlama Açısın-dan Değerlendirilmesi: İnternet Yayıncılığında RTÜK Uygulamaları, Onur Alper, 2021.
  3. DİJİTALLEŞMENİN YAYINEVLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ, Celal İnanç, 2020.
  4. Dijitalleşmenin müzik endüstrisine etkileri: Spotify örneği, BAKİ EMRE GÜNDÜZ, 2019.

6.2. Doktora Tezleri

  1. Oyun değer-dijital oyunlar ve kullanıcılar üzerine bir inceleme: To the moon örneği, Vedat Yiğitoğlu, 2018.
  2. Türkiye'de reklam filmlerinde hikaye anlatıcılığı kullanımı: 2017 Kristal Elma Festivali örneği, Sadık Çalışkan, 2018.

7. Yayınlar

7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts and Humanities)

7.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  1. Akbaş Ö. U., “Postmodernite Tecrübesi, Tüketim Kültürü ve Satın Alma Hiyerarşisi üzerine Bir Değerlendirme, Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, (2018), 2(2), 145-159, https://doi.org/10.30692/sisad.440142.
  2. , Elektronik Dünyanın Çocuk Dünyasına Yansıması: Temassız Oyun” Kavramı Bağlamında Eleştirel Bir İnceleme, İletişim ve Diplomasi, (2014), 1(2), 51 - 64, .

7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceeding) basılan bildiriler

  1. Uğurlu Ö., Sirer E., YAPAY ZEKÂYLA ÜRETİLEN İDEAL KADIN İMAJINA ELEŞTİREL BAKIŞ: ‘GÜZELLİK GERÇEK KALSIN’, ULUSLARARASI İLETİŞİM ÇALIŞMALARI KONGRESİ, (21.11.2024), Ankara- Türkiye
  2. Uğurlu Ö., Sirer E., Yapay Zekâyla Üretilen İdeal Kadın İmajına Eleştirel Bakış: ‘Güzellik Gerçek Kalsın, Uluslararası İletişim Çalışmaları Kongresi, (21.11.2024), Ankara
  3. Kuş Ö. A., Uğurlu Ö., Dijital Oyunlarda İnteraktif Yapının Çözümlenmesi, VI. Uluslararası Yeni Medya Konferansı, (27.10.2023), İstanbul - Türkiye
  4. Uğurlu Ö., Kuş Ö. A., Dijital Oyunlarda İnteraktif Yapının Çözümlenmesi, VI. Yeni Medya Konferansı, (27.10.2023), İstanbul
  5. Uğurlu Ö., DİJİTAL OYUN ENDÜSTRİSİ ve KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM: OYUN KONSOLLARININ DİJİTAL PLATFORMLARDA KULLANDIĞI YERELLEŞTİRİLMİŞ İLETİLERİN İNCELENMESİ, 10. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Kapitalizm ve İletişim Sempozyumu, (17.05.2023), İstanbul
  6. Uğurlu Ö., “Seyir ve Eğlence Ekonomisi Bağlamında Rammstein Kliplerindeki Tüketim Kültürü Eleştirisi”, 6. CICMS, Kültürel Bilişim, İletişim ve Medya Konferansı, (26.10.2022), Aydın
  7. Akbaş Ö. U., “OYUN ENDÜSTRİSİ VE CİNSİYETÇİLİK: ACTIVISION BLIZZARD ÇALIŞANLARI HAKKINDAKİ HABERLERİN İNCELENMESİ”, 18th International Symposium “Communication in the Millennium”, (26.10.2021), Erzurum
  8. , COVID-19 SÜRECİNDE DÖNÜŞEN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI VE ‘ERTELENEN HAZ’ KAVRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ, 8. Uluslararası İletişim Günleri, Dijital Çağda Kriz Yönetimi, (30.05.2021), İstanbul- Türkiye
  9. Kuş Ö. A., Akbaş Ö. U., DIGITAL GAMING INDUSTRY AND CRISIS MANAGEMENT: A REVIEW ON CYBERPUNK 2077, 3rd International Conference on Innovative Studies of Contemporary Sciences, (20.02.2021), Tokyo- Japonya
  10. Kuş Ö. A., Akbaş Ö. U., The Effects of Covid 19 On the Game Industry: An Evaluation on Pandemic Game Behavior, Pearson Journal International Conference on Social Sciences and Humanities, (22.01.2021), Ankara
  11. , ”Dijital Oyun Oynama Pratiğinden Oyun İzleme Deneyimine: Twitch Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma", 5. International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference, (16.01.2021), Mardin
  12. Uğurlu Ö., İletişim Eğitiminde Oyunlaştırma: ‘Halkla İlişkiler Kampanyaları’ dersinin Oyunlaştırma Tasarımı Üzerinden Değerlendirilmesi, International PEGEM Conference on Education (IPCEDU), (16.09.2020), Diyarbakır Türkiye
  13. UĞURLU Ö., “Corporate Culture, Corporate Belonging and Gamification”, 5. International Mediterranean Social Sciences Congress (MECAS V), (18.06.2019),
  14. UĞURLU Ö., “Endüstriyel Futbolu Halkla İlişkiler Bakış Açısıyla Değerlendirmek: İtibar Temsili olarak Duygusal Çekicilik ve ‘Come To Beşiktaş’ Kampanyası”, International Media Studies, (01.11.2018),
  15. UĞURLU Ö., “Dijital Platformlarda İkna Süreçleri ve Deneyim Aktarımı: Influencer Marketing”,, Communication in the Digital Age, (18.10.2018),
  16. UĞURLU Ö., Çalışkan S., “Spor İletişiminde Hikaye Anlatıcılığı Kullanımı: Dört Büyükler Örneği”, Uluslararası Multidisipliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu, IMASES, (19.06.2018),

7.4. Yazılan Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

  1. Akbaş Ö. U., FUTBOL ENDÜSTRİSİNDE KADININ İZİNİ SÜRMEK: BEŞİKTAŞ TRİBÜNLERİNDE KADIN GÖRÜNÜRLÜĞÜNÜN MEDYAYA YANSIMASI, (2023), ISBN: 978-625-6885-66-0.
  2. Akbaş Ö. U., Kuş Ö. A., Halkla İlişkiler ve Yeni Medya, (2023), ISBN: 978-625-6613-73-7.
  3. Akbaş Ö. U., 8 BİT OYUNLARDAN GÜNÜMÜZE DİJİTAL OYUNLARDA MÜZİK, (2022), ISBN: 978-625-7606-55-4.
  4. Akbaş Ö. U., DİJİTAL OYUNLARDA SANAL KURGUSAL CİNSELLİK, (2022), ISBN: 978-625-417-718-7.
  5. Akbaş Ö. U., Dijital Dünyada Halkla İlişkilerin Dönüşümü, Dijital Halkla İlişkilerde Hikaye Anlatıcılığı: Odeabank ‘Eşit Masallar’ Proje Değerlendirilmesi”, (2021), ISBN: 9786257316446.
  6. Uğurlu Ö., Kuş Ö. A., Yeni Nesil Sosyal Sorumluluk Kavramının Değerlendirilmesi: Dijital Oyun Yayıncılığı ve Bağış Kültürü (Donation), (2021), ISBN: 9786258468052.
  7. UĞURLU Ö., Industrial Football and Public Relations: Emotional Attractiveness, Reputation and "Come To Beşiktaş", (2019), ISBN: 978-3-631-77980-4.

7.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  1. Kuş Ö. A., Uğurlu Ö., The Impact of Sharing Accounts on Electronic Chance / Bet Gaming Platforms in Social Media on Gambling Behavior: Research in the City of Istanbul, Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, (2022), (8), 229-247, .
  2. Kuş Ö. A., Akbaş Ö. U., The Impact of Sharing Accounts On Electronic Chance / Bet Gaming Platforms in Social Media On Gambling Behavior: A Research in the City of Istanbul, Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, (2022), -(8), 229-247, .
  3. AKBAŞ Ö. U., Atalay G. E., Geleneksel Kadınlık Rollerinin Sosyal Medyada Yeniden Üretimi: Kendine Yardım Temalı YouTube Kanallarına Yönelik Çok Modlu Eleştirel Söylem Analizi, Kültür ve İletişim, (2020), 23(45), 58-86, .

7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan bildiri kitabında basılan bildiriler

  1. Akbaş Ö. U., “Dijital Oyunlarda Ses ve Efektlerin Oyun Akışı Üzerine Etkisi: Yarış Oyuncuları Üzerine Bir Araştırma”, Yeni Yüzyıl’da İletişim Kongresi, (09.06.2022), İstanbul- Türkiye
  2. Akbaş Ö. U., “Oyun Konsollarının Tüketiciye Ulaşmasında Kullanılan Duygusal Çekicilik Ögeleri: Sony PlayStation 5 Reklamlarının Oyunculara Yansıması”, Dijital Çağda Reklam Yönetimi: Yeni Yönelimler ve Stratejiler. Galatasaray Üniversitesi, Stratejik İletişim Yönetimi Konferansları -IV (GSÜSTRAT), (15.12.2021), İstanbul
  3. UĞURLU Ö., “Stratejik Yönetimi Süreci ve Kurumlarda Oyunlaştırma Tasarımı Üzerine Bir Değerlendirme”, Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Konferansı, (11.04.2018),

7.7. Diğer Yayınlar

Ulusal yayınevi tarafından basılmış kitap

  1. Akbaş M. G., Dijital Oyunlar ve Hikayeler God of War Oyun Çözümlemesi, (2020), ISBN: 978-625-7932-27-1.

Ulusal yayınevi tarafından basılmış kitap bölümü

  1. Uğurlu Ö., Marka İletişimi ve Oyun Konsolları: Sony PlayStation 5 Reklam Stratejilerine Yönelik Oyuncular Üzerine Bir Araştırma, (2023), ISBN: 978-625-6939-52-3.
  2. Akbaş Ö. U., “OYUNUN İÇİNDE OLMAK” DİJİTAL OYUN- KULLANICI DENEYİMİ İLİŞKİSİNİN TWITCH ÜZERİNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ, (2021), ISBN: 978-625-7647-48-9.
  3. Akbaş Ö. U., Kuş Ö. A., Yeni Nesil Sosyal Sorumluluk Kavramının Değerlendirilmesi: Dijital Oyun Yayıncılığı ve Bağış Kültürü, (2021), ISBN: 978-625-8468-05-2.
  4. UĞURLU Ö., Sosyal Medyada Dönüşen Marka İletişmi: Influencer Marketing (Hatırlı Pazarlama) Üzerine Bir Araştırma, (2019), ISBN: 978-605-7941-31-2.
  5. UĞURLU Ö., Enformasyon Aktarımının Üzerinde Tehdit Unsuru Olarak Reklam İletileri: "hurriyet.com.tr" Örneği, (2019), ISBN: 978-975 353-561- 8.
  6. UĞURLU Ö., Küreselleşmenin Örgütsel Boyutu ve Yönetişimin Çağrıştırdıkları, (2019), ISBN: 978-605-180-845-1.

8. Projeler

9. İdari Görevler

  1. Ana Bilim Başkanı / Head of Department - Halkla İlişkiler ve Y.L. Programı (2022-Devam Ediyor)
  2. Bölüm Başkanlığı / Head of Department - Halkla İlişkiler (2016-Devam Ediyor)
  3. Koordinatör / Coordinator - Sosyal Projeler Koordinatörlüğü (2023-Devam Ediyor)
  4. Çalışma Grubu Koordinatörlüğü / Coordinator of Research Group - Bölüm / Program Ulusal Akreditasyon Çalışma Grubu (2022-Devam Ediyor)
  5. Kurul Üyeliği / Board Member - Merkez Yönetim Kurul Üyeliği (2021-Devam Ediyor)
  6. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Eğitim Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2021-Devam Ediyor)
  7. Çalışma Grubu Koordinatörlüğü / Coordinator of Research Group - Toplum ve İletişim Çalışma Grubu (2020-Devam Ediyor)
  8. Kurul Üyeliği / Board Member - Fakülte Kurulu Üyeliği (2016-Devam Ediyor)
  9. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2021-Devam Ediyor)
  10. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Kalite Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2021-Devam Ediyor)
  11. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Başarı Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2016-Devam Ediyor)
  12. Koordinatör / Coordinator - Bologna Bölüm Koordinatörlüğü (2016-Devam Ediyor)
  13. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Akreditasyon Komisyonu (2021-Devam Ediyor)
  14. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership - Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu (2024-Devam Ediyor)

10.Bilimsel Kuruluşlara Üyelikleri

11.Ödüller

12. Son iki yılda verdiği lisans ve lisansüstü düzeyindeki dersler

Akademik Yıl Dönem Dersin Adı Haftalık Saati Öğrenci Sayısı
Teorik Uygulama
2023-2024 Bahar Marka Yönetimi (Yüksek Lisans) - 2 Grup 3 0 32
Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya (Lisans) - 4 Grup 2 2 94
Etkinlik Yönetimi (Lisans) - 2 Grup 3 0 42
Örgütsel Davranış (Lisans) - 2 Grup 3 0 74
Mezuniyet Projesi II (Lisans) - 2 Grup 1 4 16
Üniversite Kültürü II (Lisans) - 2 Grup 0 2 134
Güz Halkla İlişkiler Kuramları (Yüksek Lisans) - 2 Grup 3 0 32
Etkili İletişim ve Sunum Teknikleri (Lisans) - 2 Grup 2 2 90
Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları (Lisans) - 2 Grup 3 0 72
Mezuniyet Projesi I (Lisans) - 2 Grup 1 4 16
İletişime Giriş (Lisans) - 2 Grup 3 0 108

Oluşturulma Tarihi: 04.12.2024