1. Name Surname

: Nihal Toros NTAPIAPIS

2. Date of Birth

: 11.06.1979

3. Title

: Dr. Öğr. Üyesi

Contact Information

: nihal.toros@uskudar.edu.tr

4. Educational Background

Degree Department University Year
Undergraduate Amerikan Kültürü ve Edebiyatı İstanbul Üniversitesi 2001
Graduate Halkla İlişkiler ve Tanıtım Marmara Üniversitesi 2004
Doctorate Halkla İlişkiler ve Tanıtım Marmara Üniversitesi 2009

5. Academic Titles

Degree Department University Year

6. Managed Master's and Doctoral Theses

6.1. Master's Theses

  1. YAZI KARAKTERİNİN TÜKETİCİNİN SATIN ALMA KARARINA ETKİSİ, Çağla Özkardeşler, 2018.
  2. Nöropazarlama Kavramı Üzerine İçerik Analizi Çalışması, Yunus Yazıcıoğlu, 2021.
  3. Valorant ve League of Legends Oyunlarının Nöropazarlama Açısından Analizi, Burak Eşref Polat, 2021.

7. Publications

7.1. Articles published in internationally refereed journals (SCI & SSCI & Arts and Humanities)

7.2. Articles published in other internationally refereed journals

  1. Ntapiapis N. T., The Marketing Concepts in The Developing Media and The Effects of Influencers on Youth, Opus, (2021), 17(35), 1580-1606, .
  2. NTAPIAPIS N. T., - , Sosyal Medya Mecrası Twitter’da Kriz Yönetimi: KFC Örneği, Journal of Strategic Research in Social Science, (2018), 4(4), 123-130, .
  3. NTAPIAPIS N. T., Kalpaklıoğlu N. Ü., Viral Marketing Tecniques Within Online Social Network, Journal of Yasar University, (2011), 24(6), 4112-4129, .

7.3. Assertions presented in international scientific congresses and published in the proceedings

  1. Ntapiapis N. T., Kunaçav E. S., , 8. Uluslararası İletişim Günleri, (28.05.2021), İstanbul
  2. NTAPIAPIS N. T., Acar A., , 6. Uluslararası İletişim Günleri Sempozyumu, (02.05.2019),

7.4. Published international books or chapters in a book

  1. Ntapiapis N. T., Kunaçav E. S., Orientalist Discourse in Communication and Media: Analysis of Researches in the Field of Media and Communication in Terms of Orientalism., (2021), ISBN: 9781799871804.
  2. Ntapiapis N. T., Kunaçaf E. S., New Narratives for New Customers: Digital Influencers Analysis with the Welness Concept Approach, (2021), ISBN: 978-625-7316-97-2.
  3. Ntapiapis N. T., Özkardeşler Ç., A Neuromarketing Perspective for Assessing the Role and Impact of Typefaces on Consumer Purchase Decision, (2020), ISBN: 9781799831266.
  4. , Analyzing The Strategic Role of Neuromarketing and Consumer Neuroscience, (2020), ISBN: 9781799831266.
  5. , Turizm İşletmelerinde Alternatif Pazarlama Yöntemleri, (2015), ISBN: 9786059189262.
  6. , Günümüzde ve Gelecekte Halkla İlişkiler Yönetimi, (2014), ISBN: 6053332107.

7.5. Articles published in national refereed journals

7.6. Assertions presented in national scientific congresses and published in the proceedings

7.7. Other publications

Books published by national publisher

  1. Kalpaklıoğlu N. Ü., Ntapiapis N. T., Turizm İşletmelerinde Alternatif Pazarlama Yöntemleri, (2015), ISBN: 9786059189262.

Book chapters published by national publisher

8. Projects

9. Administrative Duties

  1. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 41-50 Öğrenci Danışmanlığı (2021-Continues)
  2. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Muafiyet Komisyonu (2019-Continues)
  3. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Fakülte Disiplin Komisyonu (2019-2021)
  4. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Staj Komisyonu Üyeliği (Enstitü / Fakülte / MYO) (2018-Continues)
  5. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Engelli Öğrenci Birimi (2021-Continues)
  6. Öğrenci Kulübü Danışmanlığı / Head of Student Club - UNİ GS KULÜBÜ (2015-Continues)

10. Scientific Memberships

11. Awards

  1. Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Aydın Doğan Genç İletişimciler Yarışması, 4 öğrencimle birlikte gerçekleştirdiğimiz Güneşten Haber Var isimli projemiz birincilik ödülüne layık görülmüştür., (2021)
  2. TRT, TRT Geleceğim İletişimcileri yarışmasında danışmanlığını yaptığım Güneşten Haber Var projesi birincilik ödülü aldım., (2021)
  3. Türkiye Gazeteciler Cemiyeti- Aydın Doğan Vakfı, Danışmalığını yaptığım Güneşe Dokunan Kadınlar Projesi, Genç İletişimciler Yarışması Birincilik Ödülü'nü almaya hak kazanmıştır., (2020)
  4. Aydın Doğan Vakfı, Göç Eden Hayatlar projesi ile Aydın Doğan Vakfı 3.lük ödülü, (2018)
  5. TRT, Göç Eden Hayatlar projesi ile TRT Yeni Medya kategorisi birincilik ödülü, (2017)

12. The undergraduate and graduate courses given in the last 2 years

Academic Year Semester Course name Hours Number of Students
Theoretical Application
2020-2021 Spring Medya (Undergraduate) - Group 1 2 0 60
İmaj ve Algı Yönetimi (Undergraduate) - Group 2 3 0 101
Mesleki İngilizce II (Undergraduate) - Group 3 1 2 634
Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Undergraduate) - Group 2 3 0 66
Mezuniyet Projesi II (Undergraduate) - Group 1 1 4 25
Fall Tüketici Davranışları (Undergraduate) - Group 1 3 0 54
Mezuniyet Projesi I (Undergraduate) - Group 1 1 4 25
Mesleki İngilizce I (Undergraduate) - Group 7 1 2 636
2019-2020 Spring İmaj ve Algı Yönetimi (Undergraduate) - Group 1 3 0 50
Staj (Undergraduate) - Group 1 0 0 53
Mezuniyet Projesi II (Undergraduate) - Group 1 1 4 16
Kurumsal Sosyal Sorumluluk (Undergraduate) - Group 1 3 0 51
Mesleki İngilizce II (Undergraduate) - Group 4 1 2 391
Fall Sağlıkta Halkla İlişkiler (Undergraduate) - Group 1 3 0 61
Mesleki İngilizce I (Undergraduate) - Group 6 1 2 586
Kurumsal İletişim Uygulamaları (Undergraduate) - Group 1 2 2 30

Created: 20.01.2022