1. Name Surname

: Neslihan BULUR

2. Date of Birth

: 02.01.2019

3. Title

: Arş. Gör.

Contact Information

: neslihan.bulur@uskudar.edu.tr

4. Educational Background

Degree Department University Year
BSc İletişim Tasarımı ve Yönetimi Anadolu Üniversitesi 2017
MSc Stratejik İletişim Yönetimi Galatasaray Üniversitesi 2020
PhD İletişim Bilimleri Marmara Üniversitesi 2020

5. Academic Titles

Degree Department University Year
Research Assistant Yeni Medya ve İletişim Üsküdar Üniversitesi 2018

6. Supervised Theses

7. Publications

7.1. Papers published in internationally refereed journals (Scopus Indexed)

7.3. Assertions presented in international scientific congresses and published in the proceedings

  1. Bulur N., İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ TARTIŞMALARININ SOSYAL KİMLİK VE TEKNO-POLİTİKA BAĞLAMINDA BİR ANALİZİ, 11.Uluslararası İletişim Günleri Dijital Eşitsizlik ve Veri Sömürgeciliği Sempozyumu, (17.05.2024), İstanbul
  2. Bulur N., Demirel S., Çakıcı Z., KÜRESEL GÜNEY PERSPEKTİFİNDEN ÜRETKEN YAPAY ZEKÂ: TÜRKİYE’DEKİ GAZETECİLERİN VE HABER KURULUŞLARININ TWEETLERİ ÜZERİNE BİR ANALİZ, 11.Uluslararası İletişim Günleri Dijital Eşitsizlik ve Veri Sömürgeciliği Sempozyumu, (16.05.2024), İstanbul
  3. Bulur N., TÜRKİYE’DE KAMU MEDYASINDA PARTİZANLAŞMA: ANADOLU AJANSI VE TRT’NİN SEÇİM DÖNEMİ TWEETLERİ ÜZERİNE BİR ANALİZ, 11.Uluslararası İletişim Günleri Dijital Eşitsizlik ve Veri Sömürgeciliği Sempozyumu, (15.05.2024), İstanbul
  4. Bulur N., KAMUSAL ALAN OLARAK HASHTAG’LER VE TEKNO-POLİTİKA BAĞLAMINDA YURTTAŞ KATILIMI, 10. Uluslararası İletişim Günleri - Dijital Kapitalizm ve İletişim, (17.05.2023), İstanbul
  5. Bulur N., Fidan M. E., ABD’NİN KÜLTÜREL DİPLOMASİ ARACI OLARAK DİZİ SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ÖRNEK İNCELEMESİ, 9.Uluslararası İletişim Günleri, (17.05.2022), İstanbul
  6. Bulur N., Fidan M. E., RUSYA-UKRAYNA SAVAŞI’NIN GÖRSEL İLETİŞİMDE TEMSİLİ ÜZERİNE BİR İNCELEME, 9.Uluslararası İletişim Günleri, (17.05.2022), 9.Uluslararası İletişim Günleri
  7. Bulur N., Fidan M. E., Kriz Dönemlerinde Bilgi Edinme Pratikleri: COVID-19 Pandemisi, 8. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumu, (28.05.2021), İstanbul
  8. FİDAN M. E., BULUR N., Kriz İletişiminde Yerel Ağızların Kullanımı: COVID-19 Sürecinde Billboard Örnekleri Üzerine Bir İnceleme, 8. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumu, (28.05.2021), İstanbul-Türkiye
  9. Bulur N., Fidan M. E., COVID-19 Pandemisinde Youtube’un Toplumsal Etkisi Üzerine Bir Araştırma, 8. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumu, (27.05.2021), istanbul
  10. FİDAN M. E., BULUR N., Kriz Dönemi Müze İletişimi: Covid Art Museum Örneği, 8. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumu, (27.05.2021), İstanbul-Türkiye
  11. Bulur N., LEO LÖWENTHAL’IN DÜŞÜNCELERİNİN POSTYAPISALCI PARADİGMA ÜZERİNDEN BİR YORUMU, Uluslararası Anadolu Sanat Sempozyumu, (15.04.2021), Eskişehir
  12. Bulur N., Covid-19 Sürecinde Sosyal Medya Uygulamaları ve Karşı Gözetim Stratejileri: Nitel Bir Araştırma, 3. Uluslararası İletişim ve Teknoloji Kongresi (CTC), (12.04.2021), İstanbul
  13. Bulur N., Dijital Medya Okuryazarlığı: Üniversite Öğrencilerinin Medya Kullanım Pratikleri Üzerine Bir İnceleme, 7. Uluslararası İletişim Günleri: Dijital Çağda İletişim Eğitimi, (22.10.2020), İstanbul
  14. BULUR N., Viral Reklamlar ile Geleneksel Reklamların Duygusal Çekicilik Açısından Karşılaştırılması, 6. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Dönüşüm, (03.05.2019),

7.4. International books or chapters

  1. Demirel , S. , Bulur , N. , Çakıcı &., Z. , Utilizing Artificial Intelligence for Text Classification in Communication Sciences: Reliability of ChatGPT Models in Turkish Texts, (2024), ISBN: 9798369318300.
  2. Bulur N., İptal Kültürü, (2023), ISBN: 9876253971434.
  3. Bulur N., DİJİTAL MEDYADA TOPLUMSALLAŞMA: SUÇ OLGUSUNUN ÜRETİMİ VE ALGISAL DÜZLEMDE TÜKETİMİ, (2022), ISBN: 978-625-8223-99-6.
  4. Bulur N., KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ VE POSTYAPISALCI PARADİGMA: ÖZGÜRLEŞME OLANAĞI, (2022), ISBN: 978-625-8108-94-1.

7.5. Papers published in national peer-reviewed journals

  1. Bulur N., DATAISM AS A NEW FORM OF POLITICS, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, (2022), (), 66-81, .
  2. Bulur N., COVID-19 SÜRECİNDE SOSYAL MEDYA UYGULAMALARI VE KARŞI GÖZETİM STRATEJİLERİ: NİTEL BİR ARAŞTIRMA, İletişim Çalışmaları Dergisi, (2021), 7(3), 487-501, .

7.6. Assertions presented in national scientific congresses and published in the proceedings

  1. Bulur N., Bertold Brecht’in Sanat Anlayışının İşlevselcilik Paradigması Etrafında Bir Değerlendirmesi, I. Lisansüstü Sosyal Bilimler Sempozyumu, (29.05.2021), İstanbul

7.7. Other publications

Books published by national publishers

Book chapters published by national publishers

  1. Bulur N., Bir Amerikan Dizisi Olan Tyrant’ın Kültürel Diplomasi Bağlamında Göstergebilimsel Çözümlemesi, (2022), ISBN: 978-605-9594-95-0.

8. Projects

9. Administrative Duties

  1. Ü.Ü. Basılı ve Çevrimiçi Süreli Yayın Editör Yardımcılığı (Co-editor) - Ulusal Yayınevi Tarafından Basılan Süreli Yayında Editör Yardımcılığı (2022-Continues)
  2. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Fakülte Dijital Eğitim Komisyonu (2021-Continues)
  3. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Mezuniyet Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2021-Continues)
  4. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Fakülte/MYO Web Sayfası Geliştirme Komisyonu (2018-Continues)
  5. Ü.Ü. Süreli Yayın / Dizgi, Grafik Tasarım ve Redaksiyon - Ulusal Yayınevi Tarafından Basılan Süreli Yayın (2018-Continues)
  6. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Sınav Programı Hazırlama Komisyonu (2018-2021)

10. Scientific Memberships

  1. 9. ULUSLARARASI İLETİŞİM GÜNLERİ - Düzenleme Kurulu Üyeliği(2022)

11. Awards

12. Coourses recently given

Academic Year Semester Course name Hours Number of Students
Theoretical Application
2023-2024 Spring Seminer (Doctorate) - 2 Group 0 0 0
İletişim Kuramları (Doctorate) - 2 Group 3 0 10
Seminer (Master) - Group 2 0 0 6
Seminer (Master) - Group 2 0 0 4
Seminer (Master) - Group 2 0 0 6
Türkiye'de Medya ve Kültür (Master) - Group 2 3 0 22
Seminer (Master) - Group 2 0 0 4
Seminer (Master) - Group 2 0 0 22
Fall Seminer (Doctorate) - 2 Group 0 0 14
Yeni Medyada Kuram ve Yaklaşımlar (Doctorate) - 2 Group 3 0 16
Seminer (Master) - Group 2 0 0 8
İletişim Kuramları (Master) - Group 2 3 0 30
Seminer (Master) - Group 2 0 0 18
Kültürel Çalışmaların Kuramsal Temelleri (Master) - Group 2 3 0 32
Seminer (Master) - Group 2 0 0 30
Seminer (Master) - Group 2 0 0 24
İletişim Kuramları (Master) - Group 2 3 0 50
Seminer (Master) - Group 2 0 0 28

Created: 21.11.2024