1. Adı Soyadı

: Mehmet Emrah CANGİ

2. Doğum Tarihi

: 21.04.1981

3. Unvanı

: Dr. Öğr. Üyesi

İletişim Bilgileri

: mehmetemrah.cangi@uskudar.edu.tr

4. Öğrenim Durumu

Derece Alan Üniversite Yıl
Lisans Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hacettepe Üniversitesi 2003
Yüksek Lisans Dil ve Konuşma Terapistliği Anadolu Üniversitesi 2009
Yüksek Lisans Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı Üsküdar Üniversitesi 2019
Doktora Dil ve Konuşma Terapistliği Anadolu Üniversitesi 2015

5. Akademik Unvanlar

Derece Alan Üniversite Yıl
Dr. Öğretim Üyesi Dil ve Konuşma Terapisi Üsküdar Üniversitesi 2015

6. Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri

6.1. Yüksek Lisans Tezleri

  1. Kekemelikte Akıcısızlıkları Öngören Durumlar Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Bedriye Kaygısız, 2021.
  2. Covid-19 Pandemisinde Okul Öncesi Çocuklara Tele-Terapi Hizmeti Sunan Dil ve Konuşma Terapistlerinin Bu Sunum Yöntemine İlişkin Deneyimleri ve Görüşleri, Büşra Selman, 2021.
  3. Hızlı-Bozuk Konuşan ve Kekemeliği Olan Yetişkinlerin Konuşma Akıcısızlıklarının Karşılaştırılması, Sevde Burcu Saraydaroğlu, 2021.
  4. Online ve Yüz Yüze Ortamda Yapılan Sesletim Değerlendirmesinin Güvenirliğinin Karşılaştırılması, Şeyma Bartamay, 2021.
  5. Farklı Kariyer Dönemlerindeki Kekemeliği Olan Yetişkinlerin Kekemelik Şiddeti ve Kekemeliğe İlişkin Öz Değerlendirmeleri Açısından Karşılaştırılması, Şeymanur Ok, 2021.
  6. 9-13 Yaş Arası Kekemeliği Olan Çocukların Okullardaki Kekemelik Deneyimlerine İlişkin Nitel Bir Araştırma, Edanur Kesin, 2021.
  7. Farklı Özellikteki Mikrofonlardan ve Akıllı Telefonlardan Elde Edilen Parametrelerin Sağlıklı ve Disfonik Sesi Ayırt Etmedeki Tanısal Performanslarının Karşılaştırılması, Muhammet Enes Ceylan, 2021.
  8. Silikon Tüp ve Maskeli Silikon Tüp Egzersizlerinde Farklı Uygulama Sürelerinin Çeşitli Zaman Noktalarında Ölçülen Akustik ve Elektroglottografik Parametrelere Etkisi, Serenay Tulunoğlu, 2021.
  9. Kekemeliği Olan Çocuklarda Mükemmeliyetçilik, Öz Şefkat, Bilinçli Farkındalık, Benlik Saygısı ve Algılanan Kekemelik Şiddeti Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Zeynep Küçükgüzel, 2021.
  10. İlkokul Çağı Çocuklarının Konuşma Akıcısızlıklarının Türleri ve Sıklıklarının İncelenmesi, Ayşenur Kabasakal, 2021.
  11. 65-85 Yaş Arası Türkçe Konuşan Bireylerin Konuşma Akıcısızlıklarının İncelenmesi, Merve Yılmaz, 2021.
  12. Kekemeliği Olan Yetişkinlerin İletişim Durumlarına İlişkin Duygusal Tepkileri ve Bu Tepkilerin Duygu Düzenleme ile İlişkisi, Ayşenur Koçak, 2021.
  13. Farklı Ünlü Fonasyonlarına İlişkin Akustik ve Elektroglottografik Ölçüm Parametrelerinin Karşılaştırılması ve Bu Parametrelere Ait Özgüllük ve Duyarlılık Değerlerinin Belirlenmesi, Göksu Yılmaz, 2020.
  14. İnatçı Kekemeliği Olan Çocuklar İle Kekemeliği İyileşen Çocukların Biliş, Dil Bilgisi ve Mizaç Özellikleri Açısından Karşılaştırılması, Gözde Malkoç, 2019.

7. Yayınlar

7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts and Humanities)

  1. Cangi M. E., Yılmaz G., Tabak E., Duran A. N., Kaya T., Effect of Varied Tube Phonation in Water Exercises on Nasometric and Electroglottographic parameters: Modification in Terms of Fluid Density and Tube Submerged Depth, Journal of Voice, (2022), in-press(in-press), in-press, .
  2. Cangi M. E., Yılmaz G., Test-Retest Reliability of Electroglottography Measurement, Journal of Academic Research in Medicine, (2021), 11(2), 126-136, .
  3. Yılmaz G., Cangi M. E., Yelken K., Receiver operating characteristic analysis of acoustic and electroglottographic parameters with different sustained vowels, Logopedics Phoniatrics Vocology, (2021), (), x-x, .
  4. CANGİ M. E., IŞILDAR A., TEKİN A., SARAÇ A. B., Examining the Speech and Articulation Rates of Turkish Speaking University Students, ENT Updates, (2020), 10(3), 381-389, .
  5. Cangi M. E., Toğram B., Stuttering therapy through telepractice in Turkey: A mixed method study, Journal of Fluency Disorders, (2020), 66(), 1-22, .

7.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  1. Cangi M. E., Erim A., Comparison of Children Who Do and Do Not Stutter Regarding Dimensions of Temperament, Aspects of Attention-Deficit Hyperactivity Disorder and Anxiety Types, Turkish Psychological Counseling and Guidance Journal, (2021), 11(61), 263-279, .
  2. Cangi M. E., Alpay C., Turkish Individuals' Listener Reactions To The Person Who Stutters: A Cross-Cultural Comparative Study, OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, (2021), 17(34), 831 - 854, .
  3. YILMAZ G., KAYA T., CANGİ M. E., NAZALANS SKORUN VÜCUT KİTLE İNDEKSİNE GÖRE İNCELENMESİ, Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, (2020), 5(2), 173-181, .
  4. CANGİ M. E., Özel S. B., Türkçe Konuşan Hızlı Bozuk Konuşması Olan Yetişkinlerin Akıcısızlık Özelliklerinin ve Yaşam Kalitelerinin İncelenmesi: Ön Çalışma, Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi, (2019), 2(2), 121-145, .
  5. CANGİ M. E., Selman B., Işıldar A., Yıldırım G., Gecikmiş Dil ve Konuşma Vakalarının İfade Edici Dil Becerilerinin İncelenmesi, Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, (2018), 3(3), 55-74, .

7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceeding) basılan bildiriler

  1. Tulunoğlu S., Cangi M. E., Yılmaz G., , voiceistanbul2022, (14.04.2022), İstanbul-Türkiye
  2. Şen , A. , Dikmen , İ. , Cangi , E. , Eyilikeder , E. , Akyıldız , P. , Bilge. , A. , Sat , Ş. , , 12th Congress of the International Clinical Phonetics and Linguistics Association-ICPLA, (27.07.2008), İstanbul

7.4. Yazılan Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

  1. Tanrıdağ O., Konrot A., Uzun D. E., Yılmaz Ş. S., Cangi E., Oğuz Ö., Duru Y. Y., Yeşilyurt M., Nörobilim ve Dil-Konuşma Bozuklukları- Ortak Kavramlar ve Uygulamaları, (2020), ISBN: 978-605-335-529-8.

7.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  1. Özkaraalp M. E. C. İ., Kekemeliği Olan ve Olmayan Ergenlerde Duygusal Reaktivite, Dürtüsellik ve Karar Verme Stratejilerinin Karşılaştırılması, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (EUJEF), (2021), 23(3), 814-834, .
  2. Cangi M. E., Işıldar A., Relationships Between Stuttering Behaviours, Physical Tension, Oral-Diadochokinetic Rates, and Unhelpful Thoughts and Beliefs About Stuttering in Adults Who Stutter, Türkiye Klinikleri Sağlık Bilimleri Dergisi, (2021), 6(1), 11 - 25, .
  3. Durmuş F., Cangi M. E., Bilge A., Çocukluk Çağı Kekemeliğinde Yürütücü İşlevler: Sistematik Derleme, Dil Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi, (2020), 3(3), 357-382, .
  4. YILMAZ G., KAYA T., CANGİ M. E., KADINLARDA AKUSTİK VE ELEKTROGLOTTOGRAFİK PARAMETRELERİN VÜCUT KİTLE İNDEKSİ BAKIMINDAN İNCELENMESİ, Turkish Journal of Diabetes and Obesity, (2020), 5(1), 7-18, .
  5. CANGİ M. E., Parsiyel Trizomi 8q ve Monozomi 21p olan Dudak-Damak Yarıklı Bir Olguya Dil ve Konuşma Girişimi: Nadir Görülen Bir Olgu Sunumu, DKYAD | Dil, Konuşma ve Yutma Araştırmaları Dergisi, (2018), 1(1), 19-30, .

7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan bildiri kitabında basılan bildiriler

  1. Cangi M. E., Yaşa İ., Işıldar A., , VII. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, (01.09.2021), Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
  2. Cangi M. E., Selman B., , II. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, (28.05.2021), İzmir
  3. CANGİ M. E., , 3. Nörobilim Kongresi, (15.12.2019),
  4. CANGİ M. E., Damar Ş., Bölümü Ü. D. v. K. T., yazar) Y. L. Ö. (., , 3. Nörobilim Kongresi, (14.12.2019),
  5. CANGİ M. E., Başaran A., Bölümü Ü. D. v. K. T., yazar) Y. L. Ö. (., , 3. Nörobilim Kongresi, (14.12.2019),
  6. CANGİ M. E., Özkaraalp İ., , 3. Nörobilim Kongresi, (14.12.2019),
  7. UZUN D. E., CANGİ M. E., Öğrencisi) İ. N. G. (. D. Y. L., , X. Ulusal DKT Kongresi, (28.04.2019),
  8. CANGİ M. E., Öğrencisi) G. Ç. (. D. Y. L., , X. Ulusal DKT Kongresi, (28.04.2019),
  9. CANGİ M. E., Öğrencisi) C. A. (. D. Y. L., , X. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, (28.04.2019),
  10. CANGİ M. E., Öğrencisi) S. B. Ö. (. D. Y. L., , X. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, (28.04.2019),
  11. CANGİ M. E., öğrencileri) A. I. (. D. l. m. i. B. S. v. A. T. (. D. l., , X. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, (28.04.2019),
  12. CANGİ M. E., Mezunu) A. I. (. D. L., , X. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, (28.04.2019),
  13. CANGİ M. E., , 1.Ulusal DKT Öğrenci Kongresi, (08.03.2019),
  14. CANGİ M. E., Erdoğan S., Tamyaman A., öğrencileri) İ. B. K. (. D. l., , 1. Ulusal DKT Öğrenci Kongresi, (08.03.2019),
  15. CANGİ M. E., , 1. Ulusal DKT Öğrenci Kongresi, (08.03.2019),

7.7. Diğer Yayınlar

Ulusal yayınevi tarafından basılmış kitap

Ulusal yayınevi tarafından basılmış kitap bölümü

  1. Cangi M. E., Selman B., Çocuklarla Online Dil ve Konuşma Terapisi, (2021), ISBN: 978605486417.
  2. Cangi M. E., Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar, (2018), ISBN: 978-975-2475-00-7.

8. Projeler

  1. CANGİ M. E., Malkoç G., Üniversitesi A. B. S. (., Bölümü) D. v. K. T., BAP projesi, Sanal Gerçeklik Ortamları Kullanılarak Sunulan Duygusal Uyaranların Kekemeliği Olan Yetişkin Bireylerin Fizyolojik Yanıtları Üstündeki Etkisinin İncelenmesi, (Yürütücü), (Tamamlanma Tarihi :31.10.2021),

9. İdari Görevler

  1. Öğrenci Danışmanlığı / Student Adviser - 91-100 Öğrenci Danışmanlığı (2021-Devam Ediyor)
  2. Koordinatör / Coordinator - Erasmus Bölüm Koordinatörlüğü (2019-Devam Ediyor)

10.Bilimsel Kuruluşlara Üyelikleri

11.Ödüller

  1. Ulusal DKT Öğrenci Kongresi, Kongre Düzenleme Kurulu, Ulusal DKT Öğrenci Kongresi, Sözel Bildiri Birinciliği, Fatma Zehra Turan, M. Emrah Cangi, (2019)

12. Son iki yılda verdiği lisans ve lisansüstü düzeyindeki dersler

Akademik Yıl Dönem Dersin Adı Haftalık Saati Öğrenci Sayısı
Teorik Uygulama
2023-2024 Bahar Aktif yarıyıl dersleri, ilgili yarıyıl sonu itibariyle tabloya eklenmektedir.
Güz İlgili yarıyılda verilen ders bulunmamaktadır.
2022-2023 Bahar İlgili yarıyılda verilen ders bulunmamaktadır.
Güz İlgili yarıyılda verilen ders bulunmamaktadır.

Oluşturulma Tarihi: 19.04.2024