1. Name Surname

: Cihan BECAN

2. Date of Birth

: 29.09.1982

3. Title

: Doç. Dr.

Contact Information

: cihan.becan@uskudar.edu.tr

4. Educational Background

Degree Department University Year
BSc İletişim Yönetimi (Tam Burslu) İstanbul Bilgi Üniversitesi 2005
MSc Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Bahçeşehir Üniversitesi 2007
PhD Halkla İlişkiler ve Tanıtım İstanbul Üniversitesi 2014

5. Academic Titles

Degree Department University Year
Associate Professor Reklamcılık Üsküdar Üniversitesi 2023
Assistant Professor Halkla İlişkiler ve Tanıtım İstanbul Aydın Üniversitesi 2015

6. Supervised Theses

6.1. Master's Theses

  1. Postmodern Reklamlar Yoluyla İnşa Edilen Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Yönelik Tüketici Duyarlılığının İncelenmesi, Melis Gey, 2024.
  2. Ünlü İşbirlikleri İçeren Reklamların Tüketicilerin Dikkat ve Duygusal Uyarılma Düzeyleri Üzerindeki Etkisinin Nöropazarlama Yöntemleri ile Ölçülmesi, Merve Sağman, 2024.
  3. Dijital Reklamlarda İnsan Öğesi Kullanımının Tüketim Türlerine Göre Görsel Etkilerin Ölçümlenmesi: Nöropazarlama Açısından Keşfedici Araştırma, Hazal Kaya, 2022.
  4. Çocuk Gıda Takviyesi Reklamlarının Ebeveynlerin Algısı Üzerine Bir Saha Araştırması, Sedat Altun, 2021.
  5. Dijital Tüketim Açısından COVİD-19 Pandemi Döneminde Tüketicilerin Yeni Nesil Alışveriş Platformlarına Yönelik Satın Alma Davranışı Motivasyonları Üzerine Bir Araştırma, Gökçe Tamer, 2021.
  6. Instagram’ın Satın Alma Davranışı Üzerine Etkisi: İranlı Tüketiciler Üzerine Bir Saha Araştırması, Ghoncheh Eaghanioskoui, 2018.
  7. Glokal Reklam Stratejilerinde Metafor Kullanımı: Reklamlara Yönelik Bir Analiz, Vusal Babayeva, 2018.
  8. Tüketimin Fetişleştirilmesinde Bir İkna Aracı Olarak Retorik Unsurların Rolü: Reklamlara Yönelik Bir Çözümleme, Onur Kaan YANIK, 2017.

7. Publications

7.1. Papers published in internationally refereed journals (Scopus Indexed)

7.2. Papers published in other internationally peer-reviewed journals

  1. Becan C., Alan H., Reklamlarda İnsan Görseli Kullanımı Üzerine Dikkat Düzeyinin Ölçümlenmesine Yönelik Keşfedici Bir Araştırma: Nöropazarlama Yöntemi Olarak Bir Göz Takibi Çalışması, Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, (2022), 5(), 9-39, .
  2. Becan C., The Impact on Consumers’ Motivation for Advertisements of Creative Templates as a Way of Expression: A Field Survey on Students at Faculty Of Communication, Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, (2020), 6(26), 667-687, .
  3. B C., Reklamcılık Literatüründe Egemen ve Eleştirel Yaklaşımlara Yönelik Karşılaştırmalı Bir Alan Çalışması: Lisansüstü Tezler ve Makaleler Üzerine Bibliyometrik Bir Analiz, Bilecik Şeyh Edebali Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (2019), 4(1), 314 - 334, .
  4. Becan C., Ustakara F., DİYALOG TEORİSİ ÇERÇEVESİNDE İNTERNET TABANLI İLETİŞİM ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME: HALKLA İLİŞKİLER AJANSLARININ WEB STRATEJİLERİ ÜZERİNE BİR İÇERİK ANALİZİ, SELÇUK ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ AKADEMİK DERGİSİ, (2017), 10(1), 64 - 84, https://doi.org/10.18094/josc.304405.
  5. BECAN C., CİHAN B., Kentsel Tüketim Ütopyalarından Distopik (Anti Ütopik) Mekâna Dönüşümün Reklamlardaki İzdüşümü: Lüks Konut Reklamlarına Yönelik İçerik Analizi, Global Media Journal: Turkish Edition, (2017), 7(14), 303 - 327, .
  6. BECAN C., Reklam Vaadlerinin Rasyonalizmden Optimizme Geçişinde Mutluluk Olgsunun Rolü Mutluluk Çekicilikli Reklamlardan Elde Edilen Doyumlara Yönelik Bir Araştırma, NWSA: Humanities Sciences International Peer-Reviewed e-Journal, (2016), 11(3), 152 - 171, .
  7. BECAN C., Geleneksel Mecra ve İnternet Ortamı Arasındaki Reklam İçeriklerine Yönelik Algı Farklılıkları Üzerine Bir Araştırma: İstanbul İli Örneği, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (2013), 3(5), 23-43, .
  8. BECAN C., CİHAN B., Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Paydaş Teorisi ve İletişim Yaklaşımı Açısından Değerlendirilmesi Bankaların Basın Bültenlerine Yönelik Bir İçerik Analizi, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (2011), 7(1), 16 - 35, .

7.3. Assertions presented in international scientific congresses and published in the proceedings

  1. Kuş Ö. A., Becan C., Azizoğlu B. Ç., Dağlı Ö., EXPLORING THE INTERACTION BETWEEN BRAND LOVE AND SUBJECTIVE WELL-BEING: UNDERSTANDING THE MEDIATING ROLE OF HEDONIC AND EXPERIENTIAL CONSUMPTION, The 9th World Conference on Media and Mass Communication, (16.05.2024), Colombo - Sri Lanka
  2. BECAN C., Reklamcılıkta Bir Dönüşüm Alanı Olarak Yapay Zekanın Kullanımı: Bibliyometrik Bir Çözümleme, International Symposium on Communication, Information and Society, (10.05.2024), Gaziantep, TÜRKİYE
  3. Kuş Ö. A., Becan C., Azizoğlu B. Ç., Dağlı Ö., EXPLORING THE INTERACTION BETWEEN BRAND LOVE AND SUBJECTIVE WELL-BEING: UNDERSTANDING THE MEDIATING ROLE OF HEDONIC AND EXPERIENTIAL CONSUMPTION, The 9th World Conference on Media and Mass Communication, (09.05.2024), Colombo-Sri Lanka
  4. Kuş , Becan Ö. A., Çoban C. A., Dağlı B., Özgül , Exploring the Interaction Between Brand Love and Subjective WellBeing: Understanding the Mediating Role of Hedonic and Experiential Consumption, The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), (09.05.2024), Sri Lanka-Colombo
  5. Kuş , Arda Ö., Becan , Cihan , Aziz Ç., Bahşende , Dağlı , Özgül , Exploring the Interaction Between Brand Love and Subjective Well-Being: Understanding the Mediating Role of Hedonic and Experiential Consumption, The 9 th World Conference on Media and Mass Communication (MEDCOM 2024), (09.05.2024), Colombo, Sri Lanka
  6. BECAN C., Reklam Okuryazarlığı Düzeylerine Göre Tüketicilerin Rasyonel ve Duygusal Reklamlara Yönelik Tutuma Etkisi, 9. Uluslararası İletişim Günleri-Communication Studies in the Digital Age Symposium, (18.05.2022), İSTANBUL-TÜRKİYE
  7. BECAN C., İhtiyatlı Öznellik Ekseninde Sağlıklı Bedenin İnşası: Gıda Takviyesi Reklamlarına Yönelik Göstergebilimsel Çözümleme, 5th International Cultural, Informatics, Communication Media Studies Conference, (16.05.2022), AYDIN
  8. BECAN C., Reklamda Sosyolojik Bir Olgu Olarak Hüzün Çekiciliği: Pandemi Döneminde Yayınlanan Reklamlara Yönelik Sosyal Duygu Analizi, 4th International Cultural Enformatics, Communication & Media Studies, (20.05.2021), Aydın-TURKEY
  9. BECAN C., DİJİTAL TÜKETİM ÇERÇEVESİNDE TÜKETİCİLERİN PANDEMİ DÖNEMİNDE YENİ NESİL ALIŞVERİŞ PLATFORMLARINA YÖNELİK SATIN ALMA MOTİVASYONLARI ÜZERİNE BİR SAHA ARAŞTIRMASI, 3rd Communication and Technology Congress, (13.04.2021), İSTANBUL-TÜRKİYE
  10. Becan C., Teknolojik Dönüşümde Yeni Nesil Reklamcılık: Dijimodern Reklamlara Yönelik Bir Araştırma, 7. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Eğitimi Sempozyumu, (21.10.2020), İSTANBUL-TÜRKİYE
  11. BECAN C., YILDIRIM C. B. G., Kişisel Marka İletişim Sürecinde Sosyal Medyada Benliğin Sunumu: Instagram’da Sporcular Üzerine Bir Alan Çalışması, International Symposiun on Communication in the Digital Age, (18.10.2018),
  12. BECAN C., BECAN C., Spiritüalite Akımının Reklamlarda Yeniden Üretilmesi: Kristal Elma Ödülü Alan TV Reklamlarına Yönelik İçerik Analizi, 16th International Symposium Communication in the Millennium, (25.04.2018),
  13. BECAN C., YILDIRIM C. B. G., Öğrencilerin Halkla İlişkiler Eğitimine Yönelik Tutumlarına ve Meslek İmajını Oluşturan Faktörlerin Belirlenmesine İlişkin Bir Değerlendirme: Halkla İlişkiler Bölümü Öğrencilerine Yönelik Bir Saha Araştırması, II. International Social Sciences Symposium, (18.05.2017),

7.4. International books or chapters

  1. BECAN C., Reklamcılıkta Bir Dönüşüm Alanı Olarak Yapay Zekanın Kullanımı: Bibliyometrik Bir Çözümleme, (2024), ISBN: 978-625-367-674-2.
  2. Becan C., Communicating with Consumers in Environmental Sustainability Advertising: An Analysis of Award-Winning Ads through Text Mining and Sentiment Analysis Method, (2024), ISBN: 979-8-3693-2754-8.
  3. BECAN C., ‘Gamification’ as a Digital Experience Area in Advertising: The Analysis of ‘Yumos Island’ and ‘Aslan Max’s Factory' Advergames from the Perspective of the New Hedonic Consumption, (2023), ISBN: 978-625-7148-62-7.

7.5. Papers published in national peer-reviewed journals

  1. Becan C., Tüketicilerdeki Reklam Okuryazarlığı Boyutlarının Rasyonel ve Duygusal Reklamlara Yönelik Tutuma Etkisi Üzerine Bir Saha Araştırması, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (2022), 32(3), 1195-1214, .
  2. BECAN C., Gıda Takviyesi Kullanımına Yönelik Farkındalık Oluşturmada Etkileyici İletişimin Bir Aktörü Olarak Dijital Etki Liderlerinin Rolü: Keşifsel Bir Araştırma, Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, (2022), 11(2), 84-121, .
  3. BECAN C., Dijital Tüketim Alanı Olarak Dijimodern Reklam Uygulaması Çerçevesinde Tüketici Motivasyon Faktörleri Üzerine Bir Saha Araştırması, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, (2021), 14(1), 183-212, .
  4. BECAN C., Halkla İlişkiler Eğitimi Kapsamında Öğrencilerin Uygulamalı Bir Eğitim Aracı Olarak Halkla İlişkiler Öğrenci Ajanslarına Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, (2020), 8(1), 559-586, .
  5. BECAN C., BABAYEVA V., Reklamda Bir Anlatım Biçimi Olarak Metafor Kullanımı: Glokal Reklamlara Yönelik Bir Alan Araştırması, Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi, (2019), 1(2), 111-135, .
  6. BECAN C., Reklamcılıkta Distopya Gerçeği: Reklamlara Yönelik Metinsel Analiz, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (2019), 16(31), 147 - 170, .
  7. CİHAN B., GONCHEH E., Gösterişçi Tüketim Aracı Olarak Instagram’ın Satın Alma Motivasyonuna Etkisi: İranlı Tüketicilere Yönelik Bir Saha Araştırması, Yeni Medya Elektronik Dergisi, (2019), 3(2), 84 - 101, https://doi.org/10.17932/iau.ejnm.25480200.2017.1/1.
  8. BECAN C., Sosyal Medya Bağımlılığının Haber Takibi Motivasyonları Üzerine Etkisi: İAÜ Öğrencilerine Yönelik Bir Saha Araştırması, Erciyes İletişim Dergisi, (2018), 5(3), 238 - 256, .
  9. BECAN C., Yeni Duyuşsal Reklam İletileri Bağlamında Göstergeleri Okumak Göstergebilimsel Yöntemden Yararlanarak Bir Reklam İletisi Çözümlemesi, Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (2012), 3(4), 36 - 53, .

7.6. Assertions presented in national scientific congresses and published in the proceedings

  1. BECAN C., Markaların Sürdürülebilirlik İletişimi Çerçevesinde Tüketiciyle Etkileşimin Analizi: Metin Madenciliği ve Duygu Analizi Yöntemiyle Ödüllü Reklamlara Yönelik Bir İnceleme, Ulusal Sürdürülebilirlik ve Marka Yönetimi Kongresi, (25.04.2024), İstanbul, Türkiye
  2. BECAN C., Dijitalleşme Çerçevesinde Yeni Nesil Reklamcılıktaki Yaratıcı Stratejilerin Değerlendirilmesi: Ödüllü Reklamlara Yönelik İçerik Analizi, Stratejik İletişim Yönetimi Konferansları GSUSTRAT-IV: Dijital Çağda Reklam Yönetimi: Yeni Yönelimler ve Stratejiler, (15.12.2021), İSTANBUL

7.7. Other publications

Books published by national publishers

  1. BECAN C., Maksimum Arınma: Tüketimin Kodlarını Çözmek, (2021), ISBN: 978-625-7639-10-1.
  2. BECAN C., Reklamı Ters Yüz Etmek: Korku Politikası Üzerinden Anti Ütopik Bir Bakış, (2015), ISBN: 978-605-9831-14-7.

Book chapters published by national publishers

  1. ALAN H., BECAN C., Dijital Reklamlardaki İnsan Görseli Kullanımı Üzerine Dikkat Düzeyinin Ölçümlenmesine Yönelik Keşfedici Bir Araştırma: Nöropazarlama Yöntemi Olarak Bir Göz Takibi Çalışması, (2023), ISBN: 978-625-6939-52-3.
  2. BECAN C., Yaratıcı Mesaj Çerçevesinde Dijital Reklamcılıkta Altı Segmentli Mesaj Tipolojilerinin Değerlendirilmesi: Mixx Awards Ödüllü Reklamlara Yönelik Bir Araştırma, (2023), ISBN: 978-625-393-003-5.
  3. BECAN C., Toplumsal İyilik Bağlamında Bir Kurumsal İletişim Biçimi Olarak 'Goodvertising': Cinsiyetçi Kalıpları Yıkan Reklamlara Yönelik Göstergebilimsel Bir Çözümleme, (2021), ISBN: 978-625-7669-40-5.
  4. BECAN C., Global Reklamlarda Bir Strateji Olarak Yeni Nesil Hikaye Anlatımı, (2020), ISBN: 6052542576.
  5. BECAN C., Sembolik Tüketim Ekseninde Anti Ütopya ve Reklam, (2016), ISBN: 978-605-4993-68-0.
  6. BECAN C., İletişimin Yörüngesinde Kuram ve Pratik: Kuramsal Perspektiften İletişime Yönelik Açılımlar, (2016), ISBN: 978-605-337-089-5.
  7. BECAN C., Toplumsal Dönüşümün Yaşanmasında Tüketim Gerçeği: Reklamların Anti Ütopik İşlevi ve İktidar İlişkisi, (2015), ISBN: 978-605-337-050-5.

8. Projects

9. Administrative Duties

  1. Çalışma Grubu Koordinatörlüğü / Coordinator of Research Group - Reklam ve Tüketici Araştırmaları Çalışma Grubu (2024-Continues)
  2. Komisyon Başkanlığı / Head of Commission - Staj Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2024-Continues)
  3. Kurul Üyeliği / Board Member - Yayın Kurulu Üyeliği (2022-Continues)
  4. Kurul Üyeliği / Board Member - Yayın Kurulu Üyeliği (2021-Continues)
  5. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Fakülte Disiplin Komisyonu (2024-Continues)
  6. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Başarı Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu (Enstitü / Fakülte / MYO) (2021-Continues)
  7. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Laboratuvar Komisyonu (2024-Continues)

10. Scientific Memberships

  1. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Bilim Kurulu Üyeliği(2023)
  2. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Bilim Kurulu Üyeliği(2022)
  3. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Bilim Kurulu Üyeliği(2021)
  4. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi Bilim Kurulu Üyeliği(2019)

11. Awards

12. Coourses recently given

Academic Year Semester Course name Hours Number of Students
Theoretical Application
2023-2024 Spring Reklamcılıkta Kuramsal Yaklaşımlar (Master) - Group 2 3 0 32
Pazarlamaya Giriş (Undergraduate) - Group 2 3 0 88
Medya Planlaması (Undergraduate) - Group 4 3 0 32
Mezuniyet Projesi II (Undergraduate) - Group 2 1 4 42
Marka İletişimi (Undergraduate) - Group 2 3 0 98
Fall Reklamcılığa Giriş (Undergraduate) - Group 2 3 0 86
Reklam Metin Yazarlığı (Undergraduate) - Group 2 2 2 74
Reklam Dili (Undergraduate) - Group 2 3 0 54
Reklam ve Satış Tutundurma Stratejileri (Undergraduate) - Group 2 3 0 76
Mezuniyet Projesi I (Undergraduate) - Group 2 1 4 24

Created: 22.12.2024