7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts and Humanities)
7.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
çeber b., YAPAY ZEKÂ “SORA” İLE ÜRETİLEN REKLAMLARIN MCLUHAN’IN “ARAÇ MESAJDIR” PERSPEKTİFİNDEN İNCELENMESİ: TOYS “R” US REKLAM ÖRNEĞİ, Yeni Medya Elektronik Dergisi, (2025), 9(2), 171-200, .
BİLBİL E. K., YAPAY ZEKÂ UYGULAMALARININ HALKLA İLİŞKİLERDE İDEAL KULLANIMINA YÖNELİK BİR ANALİZ, Etkileşim Dergisi, (2024), 7(13), 110-141, .
ÇEBER B., KOÇER s., Mobil reklamlara yönelik tüketici tutumu, Social Mentality and Research Thinkers Journal, (2018), 4(14), 986-1000, .
KOÇER S., Sustainability In Businesses: An Investigation On Industrial Sector Businesses, Social Mentality and Research Thinkers Journal, (2018), 4(11), 315-329, https://doi.org/10.31576/smryj.73.
7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceeding) basılan bildiriler
ÇEBER B., TÜMER T., SES ODAKLI ÜRETKEN YAPAY ZEKÂ UYGULAMALARININ REKLAMCILIK ALANINDA KULLANIMI, BAİBÜİLEF-İG 2025 2. Uluslararası Yapay Zeka ve Hipermedya Sempozyumu, (14.05.2025), BOLU
çeber B., aslıbay e., Dijital Reklamcılık ve Yeni Trendler, 3. Uluslararası İletişim, Dijitalleşme ve Toplum Sempozyumu, (29.04.2025), İstanbul
ÇOLAKOĞLU Ç., ÇEBER B., YENİ MEDYA REKLAMCILIĞINDA İNFOGRAFİKLERİN HİKAYE ANLATIMINDA KULLANIMI: ARJANTİN ALEMAN HASTANESİ REKLAM ÖRNEĞİ ÜZERİNE BİR İNCELEME, 11. ULUSLARARASI İLETİŞİM GÜNLERİ / DİJİTAL EŞİTSİZLİK VE VERİ SÖMÜRGECİLİĞİ, (17.05.2024), TÜRKİYE- İSTANBUL
ÇEBER B., POLAT A. F., Sosyal Meyda Aracılığıyla Dönüşen Dezenformasyon: Deepfake Teknolojisi Üzerine Bir İnceleme, Dijital Dönüşüm ve Yeni Medya Sempozyumu, (14.05.2024), Türkiye- Bolu
Çeber B., Karayel E., HALKLA İLİŞKİLERDE YAPAY ZEKA: TURKCELL YAPAY ZEKA UYGULAMALARINA İLİŞKİN BİR İNCELEME, 9. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda İletişim Çalışmaları, (18.05.2022), İstanbul- Türkiye
ÇEBER B., Karayel E., Yapay Zekâ ve Halkla İlişkiler: Halkla İlişkiler Ajansları Üzerine Uygulamalı Bir Araştırma, 5th International Cultural Informatics, Communication Media Studies Conference, (16.05.2022), İstanbul- Türkiye
ÇEBER B., Kriz Yönetiminde Yapay Zeka Uygulamalarının Kullanımı, 8. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumu, 2021., (27.05.2021), Online
Polat A. F., COVİD-19 PANDEMİ SÜRECİNDE DİYALOJİK İLETİŞİM: ÜLKELERİN SAĞLIK BAKANLIKLARI WEB SİTELERİNİN DİYALOJİK İLETİŞİM DÜZEYLERİNE YÖNELİK BİR DEĞERLENDİRME, SİS 2020 - Uluslararası Katılımlı VI. Sağlık İletişimi Sempozyumu, (26.11.2020), İstanbul- Türkiye
, DİJİTAL ÇAĞDA DİYALOJİK İLETİŞİM: MARKALARIN DİYALOJİK İLETİŞİM BECERİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA, 7. Uluslararası İletişim Günleri, (22.10.2020), İstanbul- Türkiye
, SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ DİJİTALLEŞMESİ: MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ, 6. Uluslararası İletişim Günleri - Dijital Dönüşüm, (03.05.2019), İstanbul- Türkiye
ÇEBER B., SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ DİJİTALLEŞMESİ: MOBİL UYGULAMALAR ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ, 6.Uluslararası İletişim Günleri - Dijital Dönüşüm, (03.05.2019),
ÇEBER B., Özel Günler ve Tüketim Üzerine Bir İnceleme: Paşabahçe Anneler Günü Reklamı Örneği, II. Uluslararası İletişim Bilimi ve Medya Araştırmaları Kongresi, (05.11.2017),
7.4. Yazılan Uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
ÇEBER B., Yapay Zekâyı Sorgulamak: Veri Etiği ve Dijital Reklamcılığın Kesişimi, (2024), ISBN: 9786253937607.
Muhtelif , YAPAY ZEKÂ ETİĞİ VE İLETİŞİM - Sorunlar, Sınırlar ve Zorluklar, (2024), ISBN: 9786253937607.
çeber B., Yeni Nesil Reklam Aracı Olarak Yapay Zekâ Uygulamaları: Reklam Filmlerinde Deepfake Teknolojilerinin Kullanımı Üzerine Nitel Bir Çalışma, (2023), ISBN: 978-625-6939-52-3.
çeber b., Yapay Zekâ ve Halkla İlişkiler : Kullanım Alanları, Etki, Sınır ve Zorluklar, (2023), ISBN: 9786253987084.
7.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
ÇEBER B., Halkla İlişkilerde Yapay Zekâ Kullanımı: Yapay Zekâ İle İnsan İş Birliği, PR Atölye: Yapay Zekâ ve İletişime Etkileri, (2024), (8), 24-26, .
7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan bildiri kitabında basılan bildiriler
7.7. Diğer Yayınlar
Ulusal yayınevi tarafından basılmış kitap
Ulusal yayınevi tarafından basılmış kitap bölümü
8. Projeler
Aytaç U., ÇEBER B.,
TÜBİTAK,
İletişim Eğitiminde Üretken Yapay Zekâ Kullanımı: Türkiye’deki İletişim Akademisyenleri Üzerine Bir İnceleme,
(Danışman),
(Tamamlanma Tarihi :09.04.2026),
9. İdari Görevler
Koordinatör / Coordinator - Üniversite Çalışma Grupları Koordinatörlüğü
(2024-Devam Ediyor)
Koordinatör Yardımcısı / Deputy Coordinator - Bilim İletişimi Koordinatörlüğü
(2025-Devam Ediyor)