1. Name Surname

: Aylin TUTGUN ÜNAL

2. Date of Birth

: 01.10.1983

3. Title

: Doç. Dr.

Contact Information

: aylin.tutgununal@uskudar.edu.tr

4. Educational Background

Degree Department University Year
BSc Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Marmara Üniversitesi 2006
MSc Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Marmara Üniversitesi 2009
PhD Gazetecilik/Bilişim Marmara Üniversitesi 2015

5. Academic Titles

Degree Department University Year
Associate Professor İletişim Çalışmaları Üsküdar Üniversitesi 2021
Assistant Professor Yeni Medya ve Gazetecilik Üsküdar Üniversitesi 2018

6. Supervised Theses

6.1. Master's Theses

  1. Türk Toplumundaki Bireylerin Ebeveyn İlişki Algısı ve Genç Yetişkinlikte Eş Seçme Stratejileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Sebil Fevziye Arslan, 2022.
  2. Z Kuşağının Yaşam Anlam ve Amaç Algılarının İncelenmesi, Ender Kardelen Güler, 2022.
  3. Z Kuşağının Yaşam Amaç Becerilerinin İncelenmesi, Ender Kardelen Güler, 2021.
  4. X ve Baby Boomer Kuşağının Instagram Bağımlılığının İncelenmesi, Duygu Yayla, 2021.
  5. Z Kuşağının PUBG Oyunu Bağlamında Çevrimiçi Oyun Bağımlılığının İncelenmesi, Eymen Yılmaz, 2021.
  6. Sosyal Medya Çağında Instagram Bağımlılığının İncelenmesi, Sedat Çürük, 2021.
  7. Pandemi Döneminde Gençlerin Sosyal Medya Bağımlılığının İncelenmesi, Kevser Rümeysa Kara, 2021.
  8. Y Kuşağının sosyal medya kullanım seviyeleri ile farklılıkları kabul değerleri üzerine bir araştırma, Çağdaş Döğer, 2020.
  9. Yeni Medya Çağında Kuşakların Siberkondri Düzeyleri İle Sağlık Okuryazarlığı İlişkisi, Yücel Ekinci, 2020.
  10. Y Kuşağının Dijital Oyun Bağımlılığının İncelenmesi, Fatma Hilal Akkaya, 2020.
  11. Şirket çalışanlarının cep telefonu kullanım alışkanlıkları sosyal medya bağımlılığının incelenmesi, Engin Erdem, 2019.

7. Publications

7.1. Papers published in internationally refereed journals (Scopus Indexed)

  1. TARHAN N., ÜNAL A. T., Uskudar Emotional Wisdom Scale (USEWS) validity and reliability studies and examining psychometric properties, Environment and Social Psychology, (2024), 9(7), 1-19, .
  2. TARHAN N., DEMİRSOY Ç., ÜNAL A. T., The development and psychometric analysis of Uskudar family perception and attitudes scale, Environment and Social Psychology, (2024), 9(6), 1-19, .
  3. TARHAN N., DEMİRSOY Ç., ÜNAL A. T., Measuring the Awareness Levels of Individuals with Alcohol and Substance Use Disorders: Tertiary Prevention Standards and Development of Uskudar Result Awareness and Harm Perception Scales, Brain Sciences, (2023), 13(6), 901, .
  4. ÜNAL A. T., A Comparative Study of Social Media Addiction Among Turkish and Korean University Students, Journal of Economy Culture and Society, (2020), (62), 307-322, .
  5. Deniz A. T. U. &. L., The Comparison of Work Values of Social Media Generations in terms of Giving Importance to Work and Obeying the Rules in Turkey, Azerbaijan Journal of Educational Studies, (2020), 690(1), 199-215, .

7.2. Papers published in other internationally peer-reviewed journals

  1. Ünal A. T., Deligöz E., İnce İ., Sarıyer E., Çevirir Ç. A., Mete Z. Ç., Nart E. A., Çaşkurlu F. S. T., Akkoyun Ç. Ş., Akbay-Safi S., Çalışkan O. S., Bostancı F., Keskin R., Tarhan N., Development of the Tendency of Lying in Digital Environments Scale (TOLDES) and Investigation of Psychometric Properties, Journal of Addiction Research, (2024), 8(1), 1-18, .
  2. TARHAN N., ÜNAL A. T., YEKTAŞ Ç., ŞAHBAZ İ., GÜR F., OKUTAN B. B., Social Media Addiction of High School Students: Üsküdar District Sample in Turkey, Journal of Addiction & Addictive Disorders, (2023), 10(2), 1-13, .
  3. TARHAN N., KANSU A. F., ÜNAL A. T., Üsküdar Politik Liderlik ve Üsküdar Seçmen Kendini Değerlendirme Ölçeklerinin Geçerlilik ve Güvenirlik Analizleri, İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM ÇALIŞMALARI DERGİSİ, (2022), 10(22), 175-198, .
  4. ÜNAL A. T., TARHAN N., Transformation of Education with The Metaverse Awareness and Metaverse Generation, International Journal of Academic Research in Education, (2022), 8(1), 74-83, .
  5. TARHAN N., ÜNAL A. T., Uskudar Life Meaning and Goals Scale Validity and Reliability Studies., The Journal of Neurobehavioral Sciences-JNBS, (2022), 9(2), 58-67, .
  6. TUTGUN-ÜNAL A., DOĞAN N., DOĞAN N., MURADİ P., TÜTER İ., UZUN Ç., HATİPOĞLU A., PARLAK S. Ç., AYDIN A., ZÜMRÜT N., MERİÇ D. T., BÜYÜK D. M., KESKİNER M., KIRIŞ B. F., KESKİNER M., AYLUCTARHAN M., ÇAKAN M., KARADEMİR H., AYYILDIZ Y., TARHAN K. N., Üsküdar Nomofobi Ölçeğinin Geliştirilmesi Ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi, Current Research and Reviews in Psychology and Psychiatry, (2022), 2(2), 112-135, .
  7. GÜLER E. K., ÜNAL A. T., TARHAN K. N., Z Kuşağının Yaşam Anlam ve Amaç Algısının İncelenmesi, Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, (2022), 5(2), 179-198, .
  8. TARHAN N., ÜNAL A. T., Validity and Reliability Studies of the Uskudar Benevolence and Malevolence Scale (USBEMA) in the Digital Age, TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, (2022), 21(3), 101-113, .
  9. ÜNAL A. T., METAVERSE'E YÖNELİK METAFORLARIN İÇERİK ANALİZİ, Social Research: Scientific-analytical journal, (2022), 2(1), 52-67, .
  10. ARIKAN M., ÜNAL A. T., Borderline Bir Eyleme Vurum Savunması Olarak Aşırı Film/Dizi İzleme: Klinik Bir Olgu Sunumu Üzerinden Sinemaya Çok Yönlü Psikolojik Bakış, SineFilozofi, (2022), 7(4), 124-137, .
  11. TARHAN N., ÜNAL A. T., Developing a Series of Scales for Generations' Values in the Age of New Media: Validity and Reliability Study of Uskudar XYZ Generation Differences Scale, TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, (2022), 21(2), 20-38, .
  12. YILMAZ E., ÜNAL A. T., TARHAN N., Z Kuşağının PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) Oyunu Bağlamında Çevrimiçi Oyun Bağımlılığının İncelenmesi, Online Journal of Technology Addiction and Cyberbullying, (2022), 9(1), 1-27, .
  13. MURADİ P., ÜNAL A. T., A literature review on Caffeine related disorder in line with Coffee Addiction, Journal of Addiction Research, (2022), 6(1), 151-155, .
  14. EKİNCİ Y., ÜNAL A. T., TARHAN N., DİJİTAL SAĞLIK OKURYAZARLIĞI ÜZERİNE BİR ALANYAZIN İNCELEMESİ, Bayterek Uluslararası Akademik Araştırmalar Dergisi, (2021), 4(2), 148-165, .
  15. Sayar G. H., Ünal A. T., Ünübol H., Arıboğan D. Ü., Tarhan N., Validity and Reliability Studies of the Psycho‑Political Safety Scale, The Journal of Neurobehavioral Sciences, (2021), 2021(4), 209-217, .
  16. ÜNAL A. T., TARHAN N., MURADİ P., KURT A. S., The Adaptation of the Instagram Addiction Scale (TIAS) into Turkish: Validity and Reliability Studies, The Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, (2021), 20(4), 76-89, .
  17. TARHAN N., ÜNAL A. T., Uskudar Democratic Leadership Scale Validity and Reliability Studies, The Journal of Neurobehavioral Sciences, (2021), 8(2), 96-106, .
  18. TARHAN N., GÖKTEN E. S., ÜNAL A. T., ŞAHİN A., The Adaptation of Gender Identity / Gender Dysphoria Questionnaire for Adults: Turkish Validity and Reliability Studies, The Journal of Neurobehavioral Sciences, (2021), 8(2), 125-134, .
  19. AKKAYA F. H., ÜNAL A. T., TARHAN N., Y Kuşağının Dijital Oyun Bağımlılığının İncelenmesi, Online Journal of Technology Addiction and Cyberbullying, (2021), 8(1), 1-22, .
  20. ÜNAL A. T., Social Media Generations’ Levels of Acceptance of Diversity, TOJET- The Turkish Online Journal of Educational Technology, (2021), 20(2), 155-168, .
  21. ÇELİK A. R., ASQAROVA S., ÜNAL A. T., Üniversite Öğrencilerinin Eş Seçim Tutumlarında Değer Yönelimlerinin Etkileri, OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, (2021), 17(38), 5042 - 5070, .
  22. Ünal A. T., Social Media Addiction of New Media and Journalism Students, The Turkish Online Journal of Educational Technology, (2020), 19(2), 1-12, .
  23. TUTGUN-ÜNAL A., DENİZ L., Sosyal Medya Kuşaklarının Sosyal Medya Kullanım Seviyeleri ve Tercihleri, OPUS- Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, (2020), 15(22), 1289-1319, https://doi.org/10.26466/opus.626283.
  24. Tutgun-Unal A., A Study on Z Generation’s Social Media Usage, Preference and Educational Usage in Turkey, Azerbaijan Journal of Educational Studies, (2019), 689(4), 65-82, https://doi.org/10.29228/edu.69.
  25. ÜNAL A. T., İletişim Fakültesi öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığının incelenmesi: Üsküdar Üniversitesi örneği, Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi, (2019), (2), 49-80, .
  26. Deniz L., Tutgun-Ünal A., Sosyal medya çağında kuşakların sosyal medya kullanımı ve değerlerine yönelik bir dizi ölçek geliştirme çalışması, OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, (2019), 11(18), 1025-1050, https://doi.org/10.26466/opus.557240.
  27. ÜNAL A. T., DENİZ L., Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığının İncelenmesi, Route Educational and Social Science Journal (RESSJOURNAL), (2016), 3(2), 155 - 181, .
  28. ÜNAL A. T., Genelleştirilmiş Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği 2 (GPİKÖ2)’nin Türkçeye uyarlanması: Geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları, The Journal of Academic Social Science (ASOSJOURNAL), (2016), 4(23), 7 - 29, .
  29. ÜNAL A. T., Deniz L., Development of the Social Media Addiction Scale, Online Academic Journal of Information Technology, (2015), 6(21), 51-70, .
  30. ÜNAL A. T., KÖROĞLU O., A comparative study of social network usage and adoption among Turkish prospective teachers, Mevlana International Journal of Education, (2013), 3(4), 24 - 42, .
  31. ÜNAL A. T., AKYAZI E., İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Amaç Benimseme Yalnızlık Düzeyi İlişkisi Bağlamında Sosyal Ağları Kullanımı, Global Media Journal TR, (2013), 3(6), 1 - 24, .
  32. ÜNAL A. T., AYLİN T. Ü., Faruk İ., Tuğrul K. M., Murat F., Zuhal G., Aylin B., Öğretmen adaylarının bilgisayar oyunu oynama alışkanlıkları, amaçları ve oyun tercihlerinin incelenmesi: Maltepe Üniversitesi örneği, Online Academic Journal of Information Technology (AJIT-e), (2013), 4(12), 29 - 52, .
  33. ÜNAL A. T., A Study of Problematic Internet Use among Turkish CEIT Students, International Journal of Educational Research, (2013), 1(2), 86 - 95, .
  34. ÜNAL A. T., ARSLAN A., Devlet ve Vakıf Üniversiteleri Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanım Sıklıklarının ve Marka Tercihlerinin Karşılaştırılması, Gaziantep University Journal of Social Sciences, (2013), 12(1), 1 - 19, .
  35. ÜNAL A. T., ARSLAN A., Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Cep Telefonu Kullanım Alışkanlıkları ve Amaçlarının İncelenmesi, International Journal of Human Sciences, (2013), 10(1), 182 - 201, .
  36. ÜNAL A. T., ÜNAL A. T., The Model Explaining and Predicting Loneliness Level and the Problematic Internet Use of Turkish Computer Education and Instructional Technologies CEIT Students, International Journal of Social Sciences and Education, (2013), 3(3), 774 - 4934, .
  37. ÜNAL A. T., ÜNAL A. T., A Study on Robot Technologies Used in Intelligent Systems with Nanotechnology Perspective, Academic Journal of Information Technology, (2012), 3(8), 59 - 74, .
  38. ÜNAL A. T., BÖTE Bölümü Öğrencilerinin İnternet Kullanım Özellikleri ve Tercihlerinin İncelenmesi, Academic Journal of Information Technology, (2012), 3(6), 22 - 41, https://doi.org/10.5824/1309-1581.2012.1.002.x.
  39. ÜNAL A. T., DENİZ L., MOON M., A Comparative Study of Problematic Internet Use and Loneliness Among Turkish and Korean Prospective Teachers, The Turkish Online Journal of Educational Technology, (2011), 10(4), 14 - 30, .
  40. TUTGUN A., ÖZDENER N., Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Eğitime Entegrasyonu Bilgisayar Tabanlı Öykü Tamamlama Çalışması Örneği, Academic Journal of Information Technology-AJIT-e, (2011), 2(3), 26 - 50, https://doi.org/10.5824/1309-1581.2011.2.003.x.

7.3. Assertions presented in international scientific congresses and published in the proceedings

  1. ÜNAL A. T., Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kuşakların Cep Telefonu Amaçları ve Alışkanlıklarının Karşılaştırılması, Uluslararası İletişim, Dijitalleşme ve Toplum Sempozyumu, (10.05.2023), İstanbul-Türkiye
  2. TARHAN N., ÜNAL A. T., ÜSKÜDAR AİLEDE MANEVİ YAŞANTI ÖLÇEĞİNİN GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMALARI, Selçuk 7. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, (10.12.2022), Konya-Türkiye
  3. ÜNAL A. T., İŞ YAŞAMINDA KADINA YÖNELİK ŞİDDETİN BİR BAŞKA BOYUTU: KADIN KISKANÇLIĞI, 3. Uluslararası Küresel Dünyada Kadın Kongresi (WGW2022), (01.12.2022), İstanbul-Turkey
  4. ÜNAL A. T., Gender and Justice Policies: Üsküdar University Gender Equality Action Plan Example, 3. Uluslararası Küresel Dünyada Kadın Kongresi (WGW2022), (01.12.2022), İstanbul-Turkey
  5. ÜNAL A. T., Metaverse ve Eğitim- Metaverse'de Öğretime Tasarımsal Bakış, YETEV Eğitim Teknolojileri Zirvesi - YETZ 2022, (22.10.2022), İstanbul-Türkiye
  6. ÜNAL A. T., Digital Media Literacy, International Educational Technology Conference IETC 2022, (26.07.2022), Cyprus
  7. ÜNAL A. T., How will the Metaverse Change Education?, International Educational Technology Conference 2022, (27.06.2022), Lefkoşa-Cyprus
  8. ÜNAL A. T., Social Media Literacy / Sosyal Medya Okuryazarlığı, Uluslararası Medya ve Toplum Sempozyumu, (31.03.2022), İstanbul-Türkiye
  9. ÜNAL A. T., ARIKAN M., BORDERLİNE BİR EYLEME VURUM SAVUNMASI OLARAK FİLM KOLİKLİK: KLİNİK BİR OLGU SUNUMU ÜZERİNDEN SİNEMAYA ÇOK YÖNLÜ PSİKOLOJİK BAKIŞ, SineFilozofi Dergisi, Uluslararası Sinema ve Felsefe Sempozyumu IV, (10.12.2021), İstanbul-Türkiye
  10. ÜNAL A. T., TARHAN N., THE ADAPTATION OF THE INSTAGRAM ADDICTION SCALE (TIAS) INTO TURKISH: VALIDITY AND RELIABILITY STUDIES, International Educational Technology Conference (IETC 2021), (02.09.2021), Girne (Kyrenia) / Turkish Republic of Northern Cyprus
  11. ÜNAL A. T., Eğitimde Kuşaklararası İletişim, International Teacher Education Conference, (29.07.2021), Nicosia / Turkish Republic of Northern Cyprus
  12. ÜNAL A. T., MURADİ P., LITERATURE REVIEW ON CAFFEINE ADDICTION ON THE AXIS OF COFFEE ADDICTION, INTERNATIONAL PARIS CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES - VI, (09.07.2021), Paris - Fransa
  13. TÜTER İ., ÜNAL A. T., NEW DIGITAL WAR: ZOOM BOMBING, INTERNATIONAL PARIS CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES - VI, (09.07.2021), Paris - Fransa
  14. ÜNAL A. T., Sosyal Medya Ekosisteminde Gençlik, Güvenlik, Ölçümleme, 6. İstanbul Güvenlik Konferansı, (05.11.2020), İstanbul-Türkiye
  15. ÜNAL A. T., Türkı̇ye ve Güney Kore’dekı̇ Ünı̇versı̇te Öğrencı̇lerı̇nı̇n Sosyal Medya Bağımlılığının Karşılaştırılması, 7. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Çağda İletişim Eğitimi Sempozyumu, (21.10.2020), İstanbul-Türkiye
  16. ÜNAL A. T., ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ YENİ MEDYA VE GAZETECİLİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI, Zeugma III. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, (21.11.2019),
  17. ÜNAL A. T., Deniz P. D. L., Sosyal Medya Kuşaklarının Farklılıkları Kabul Seviyeleri, IV. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Sempozyumu, (19.10.2019),
  18. ÜNAL A. T., DENİZ L., Sosyal Medya Kuşaklarının Sosyal Medya Kullanım Seviyeleri ve Tercihleri, 5. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Araştırmaları Kongresi, (11.07.2019),
  19. ÜNAL A. T., İletişim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığının İncelenmesi: Üsküdar Üniversitesi Örneği, 6. Uluslararası İletişim Günleri Sempozyumu, (02.05.2019),
  20. ÜNAL A. T., SOYKAN C., A comparative study of social network usage purpose and frequency among generations, 9. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, (08.05.2015), Afyon-Türkiye

7.4. International books or chapters

  1. Ünal A. T., Nörobilim, Toplum Ve Kültür Üçgeninde Nörobilimcilerin Medya Kullanım Motivasyonlarının İncelenmesi, (2024), ISBN: 978-975-353-764-3.
  2. ÜNAL A. T., TARHAN N., Multidisciplinary Approach for Better Understanding of Addictive Behaviour/ A multidisciplinary approach to social media addiction: A new look at Social Media Addiction in the context of White Bear Thought Suppression and Overuse, (2024), ISBN: 978-0-85014-508-3.
  3. ÜNAL A. T., METAVERSE MİMARİSİNİ ANLAMAK, (2023), ISBN: 978-975-353-744-5.
  4. KESKİN R., ÜNAL A. T., METAVERSE VE İLETİŞİMİN GELECEĞİ, (2023), ISBN: 978-975-353-744-5.
  5. Ünal A. T., Yeni Medya ve İnsan Hakları Bağlamında Sosyal Medyada Hak İhlalleri, (2023), ISBN: 9786256968639.
  6. ÜNAL A. T., İLGEÇ A. N. A., Sosyal Bilimlerde Aktüel Araştırmalar: Etkiler-Sonuçlar: Sosyal Bilimlerde Ölçek Geliştirme, (2023), ISBN: 978-605-4915-41-5.
  7. ÜNAL A. T., INTECHOPEN - A multidisciplinary approach to social media addiction: A new look at Social Media Addiction in the context of White Bear Thought Suppression and Overuse, (2023), ISBN: 978-0-85014-508-3.
  8. ÜNAL A. T., Sosyal Medyada Değişen Değerler, Duygusal Yayılım ve Mahremiyet Algısı, (2023), ISBN: 978-625-398-344-4.
  9. ÜNAL A. T., Sosyal Medya Kuşağından Metaverse Kuşağına Dijital Oyunlar, (2022), ISBN: 978-975-353-703-2.
  10. TARHAN N., ÜNAL A. T., Toplumsal Cinsiyet ve Medya Algısı, (2022), ISBN: 978-975-353-718-6.
  11. ÜNAL A. T., CİNSİYET EŞİTLİĞİ ÇALIŞMALARINDA TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ EYLEM PLANLARI: ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ, (2022), ISBN: 978-975-353-718-6.
  12. Kesgin Y., Türkiye'de Kadına Yönelik Ayrımcılık Karşıtı Medya Politikaları: T24 Örneği, (2022), ISBN: 9879753537186.
  13. Tarhan K. N., Özdemir Ş., Ünal A. T., Şahbaz İ., Kurt A. S., Ünlü D., Uzun Ç., Kırış B. F., Çelik A. R., Alkış L., Remziye Keskin et.al., Metaverse Dijital Oyun Psikolojisi, (2022), ISBN: 978-975-353-703-2.
  14. ÜNAL A. T., SOSYAL MEDYANIN ETKİLERİ VE DUYGUSAL ETKİ YARATMA STRATEJİLERİ, (2022), ISBN: 978-625-6960-21-3.
  15. ÜNAL A. T., Sosyal Medya: Etkileri-Bağımlılığı-Ölçülmesi (2.Baskı), (2021), ISBN: 978-975-353-609-7.
  16. ÜNAL A. T., TÜTER İ., Sosyal Ağlarda Yeni Trend Toplantılar ve Yeni Yorgunluklar: "Zoom Yorgunluğu" Örneği, (2021), ISBN: 978-975-353-661-5.
  17. PARLAK S. Ç., ÜNAL A. T., Kalabalık İçinde Yalnızlık: Sosyal Medya ve Yalnızlık Üzerine, (2021), ISBN: 978-975-353-661-5.
  18. ÖZKAN D., ÜNAL A. T., Dezenformasyona İnanma Yayma Psikolojisi, (2021), ISBN: 978-975-353-661-5.
  19. ÜNAL A. T., DÖĞER Ç., KUŞAKLARIN İLETİŞİMİ VE FARKLILIKLARI (İLETİŞİM ÇALIŞMALARI 2021), (2021), ISBN: 978-625-8468-12-0.
  20. ÜNAL A. T., YÜKSEKÖĞRETİMDE KALİTENİN BİR BELİRLEYİCİSİ OLARAK SOSYAL MEDYA: EĞİTİM-ÖĞRETİME ETKİLERİ VE KUŞAK İLETİŞİMİNDEKİ YERİ (YÜKSEK ÖĞRETİMDE KALİTE VE AKREDİSTASYON ÇALIŞMALARI 2021), (2021), ISBN: 978-625-8468-13-7.
  21. TARHAN N., EKİNCİ Y., ÜNAL A. T., DİJİTAL SAĞLIK OKURYAZARLIĞI: DİJİTAL HASTALIKLAR VE SİBERKONDRİ, (2021), ISBN: 978-975-353-673-8.
  22. ÜNAL A. T., EKİNCİ Y., TARHAN N., Health Literacy and Cyberchondria, (2021), ISBN: 9781799886303.
  23. ÜNAL A. T., Aesthetics Perceptions of Social Media Generations, (2020), ISBN: 9781799846550.
  24. ÜNAL A. T., Sosyal Medya: Etkileri, Bağımlılığı, Ölçülmesi, (2020), ISBN: 978-975-353-609-7.

7.5. Papers published in national peer-reviewed journals

  1. ÜNÜBOL H., ÜNÜBOL B., TUTGUN-ÜNAL A., SAYAR G. H., Turkish Validity and Reliability Study of the Cyber Pornography Use Inventory-9 (CPUI-9), Bağımlılık Dergisi, (2024), (), , .
  2. ÜNAL A. T., Toplumsal Kaos Dönemlerinde Dezenformasyon, Lacivert, (2023), 2023(99), 78-81, .
  3. ÜNAL A. T., Dijital platformlarda iyilik ve iyiliği yaygınlaştırmak için öneriler, Psikohayat, (2023), (23), 22-27, .
  4. ÜNAL A. T., Metaverse ile Gerçekten Temsile Evriliyoruz, Lacivert Dergisi, (2022), 2022(93), x-x, .
  5. ÜNAL A. T., Kurgulanmış Youtube İçeriklerine Dikkat, Halkbank Kurumsal İletişim Dergisi, (2022), (89), 13-15, .
  6. EKİNCİ Y., ÜNAL A. T., BAYSE R., EKİNCİ A., TARHAN N., SİBERKONDRİ, SAĞLIK OKURYAZARLIĞI VE SOSYO-EKONOMİK STATÜ İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA X VE Y KUŞAĞINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA, İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, (2021), 9(20), 117-148, .
  7. ÜNAL A. T., YALNIZLIK VE YALNIZLIĞIN BELİRLEYİCİLERİ ÜZERİNE BİR ALANYAZIN İNCELEMESİ, Sosyologca Dergisi, (2020), 1(18-19), 317-340, .
  8. ÜNAL A. T., Tam Bir sosyal Medya Kuşağı Z, Lacivert Dergisi, (2020), (Eylül), 32-34, .
  9. ÜNAL A. T., YOUTUBE KULLANICISI Z KUŞAĞININ SOSYAL MEDYA KULLANIM ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ, İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, (2020), (16), 61-85, .
  10. TUTGUN-ÜNAL A., Yeni Medya ile Yeni Gazetecilik Anlayışı: Haber Ajanslarının Sosyal Medya Gazeteciliği Açısından İncelenmesi, Erciyes İletişim Dergisi, (2020), 7(2), 1011-1031, .
  11. ÜNAL A. T., NESİLLER AYRILIYOR: X, Y ve Z NESİLLERİ, AÇIKBİLİM, (2013), (), 1-1, .

7.6. Assertions presented in national scientific congresses and published in the proceedings

  1. ÜNAL A. T., Metaverse Learning, Global HR Summit 2022, (25.05.2022), Istanbul-Turkey
  2. Ünal A. T., Çözüm Odaklı Kadın Sorunları ve Sosyal Medya Boyutu, PSİKO-SOSYAL TÜKENMİŞLİĞİN MEDYATİK TÜKETİMİ: ŞİDDET, (20.03.2021), İstanbul

7.7. Other publications

Books published by national publishers

Book chapters published by national publishers

  1. ÜNAL A. T., SOSYAL MEDYADA DUYGUSAL YAYILIM VE EDEBİYAT, (2021), ISBN: 978-975-574-982-2.
  2. ÜNAL A. T., Sosyal Medyada Toplumsal Cinsiyet Farklılıkları (İçinde "Medya ve Toplumsal Cinsiyet Üzerine Tartışmalar"), (2020), ISBN: 978-625-7845-42-7.
  3. ÜNAL A. T., BOZKURT V., Sosyal Medya Bağımlılığı Belirtileri Üzerine Etki Eden Faktörler (İçinde "Bilişim Teknolojileri ve İletişim: Birey ve Toplum Güvenliği"), (2020), ISBN: 978-605-2249-48-2.
  4. 1 , Masaüstü Yayıncılık (içinde "Bilişim Teknolojileri: Kuramsal Yaklaşım ve Uygulamalar"), (2020), ISBN: 978-605-033-237-7.
  5. Akgül K. P., Çetin N., Atalay G. E., Yıldız F., Pehlivan B. M., Ünal A. T., Kesgin Y., Aytekin M., Karataş E., Medya ve Toplumsal Cinsiyet Üzerine Tartışmalar, (2020), ISBN: 978-625-7845-42-7.
  6. Ünal A. T., Sosyal Medya Gazeteciliği (içinde "Yeni medya ve alternatif gazetecilik: Yeni olanaklar, sorunlar ve tartışmalar"), (2020), ISBN: 978-605-281-893-0.

8. Projects

  1. ÜNAL A. T., Gür F., TARHAN K. N., Karaman H., , Değişim Benden Başlar, (Head), (Expire date :31.05.2022),

9. Administrative Duties

  1. Merkez Müdürü / Head of Resarch Center - ÜSÇÖZÜM (2021-Continues)
  2. Koordinatör / Coordinator - Ölçek Geliştirme Koordinatörlüğü (2021-Continues)
  3. Çalışma Grubu Koordinatörlüğü / Coordinator of Research Group - Times Higher Education - SDG Etiket Danışmanı (2023-Continues)
  4. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership - Times Higher Education - SDG Etiket Veri Giriş Sorumlusu (2023-Continues)
  5. Çalışma Grubu Koordinatörlüğü / Coordinator of Research Group - Sosyal İnovasyon Projeleri Çalışma Grubu (2020-Continues)
  6. Komisyon Üyesi / Member of Commission - Strateji Geliştirme Koordinatörlüğü Komisyonu (2020-2021)
  7. Kurul Üyeliği / Board Member - Uygulama ve Araştırma Merkezi (2020-Continues)
  8. Çalışma Grubu Koordinatörlüğü / Coordinator of Research Group - Ölçme Aracı Geliştirme ve Uyarlama Çalışma Grubu (2019-Continues)
  9. Çalışma Grubu Üyelikleri / Research Group Membership - Pozitif Psikoloji Çalışma Grubu / Positive Psychiology Research Group (2022-Continues)
  10. SODİMER Sosyal Medya Araştırmaları Direktörü (2022-Continues)
  11. SODİMER Bilim Kurulu Üyesi (2022-Continues)

10. Scientific Memberships

  1. İLAD İletişim Araştırmaları Derneği(2023)
  2. Mutluluk ve İyi Oluş Dergisi (JHWB)(2023)
  3. Mutluluk ve İyi Oluş Dergisi (JHWB)(2022)

11. Awards

  1. BOSİAD, BOSİAD Z PLANI PROJESİNE DESTEK VE KATKIDAN DOLAYI TEŞEKKÜR PLAKETİ, (2021)

12. Coourses recently given

Academic Year Semester Course name Hours Number of Students
Theoretical Application
2023-2024 Spring Psikolojide Uygulamalı Proje Yönetimi 2* (Doctorate) - 2 Group 3 0 36
Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) (Undergraduate) - Group 2 3 0 4
Öğretmenlik Uygulaması (Pedagojik Formasyon) (Undergraduate) - Group 2 1 8 8
Fall Öğretmenlik Uygulaması (Pedagojik Formasyon) (Undergraduate) - Group 2 1 8 2

Created: 23.11.2024